Nedostatek pohybu se projevuje nejen tendencí k obezitě, ale i svalovou ochablostí, častým zadýcháváním, topornými a nešikovnými pohyby, ale i výkyvy nálad. Špatná fyzická kondice má neblahý dopad na zdravotní stav, což pravděpodobně nezaznamenáme ve

třiceti, ale po padesátce určitě. Svalovou nerovnováhou dochází k blokádám a omezení kloubní pohyblivosti, což vede při delším trvání až ke změnám degenerativního charakteru. I chronická bolest zad může být následek „lenosti“. Uvědomte si, že čím jste aktivnější, tím jste čilejší, a naopak. Čím jste pohodlnější, tím více se cítíte unavení. Dalším pozitivem pohybu je, že přináší hodně radosti a dokáže starosti „odplavit“ do velké dálky. Navíc mnohé výzkumy prokazují, že každou hodinou cvičení získáme dvě až tři hodiny života navíc. Trochu se začít pohybovat za to tedy určitě stojí.

Bavte se pohybem

Tělesná aktivita je pro naše zdraví velice důležitá, zvláště jsme-li v práci nuceni se málo pohybovat a hodně sedět. Z výzkumu, který probíhal několik desetiletí, kdy vědci sledovali populaci od studentských let až do stáří, vyplynulo, že nejdelšího věku se dožívají lidé, kteří cvičili nebo se aktivně pohybovali. Nejednalo se o vrcholový sport, ale o dynamický pohyb s výdejem energie. Také bylo zjištěno, že jakoukoli přirozenou fyzickou aktivitou spálíte denně neuvěřitelných 350 kalorií. Stačí nepoužívat výtah, jít po schodech, na vycházce zrychlit krok, vyluxovat… Mějte na paměti, že se počítá opravdu všechno! Každý malý kousek je součástí velkého úspěchu, a proto při hubnutí nepodceňujte ani ty nejobyčejnější činnosti, hýbejte se co nejvíce a efekt se brzy dostaví.

Kdy je nejvhodnější cvičit?

Platí, že největší výkon a nejmenší riziko zranění je odpoledne nebo navečer od 16.30 do 18.30 hodin, kdy je tělesná teplota nejvyšší, protože svaly jsou při vyšší teplotě výkonnější. Také byste měli vědět, že není vhodné cvičit hned po jídle. Cvičte pravidelně, půl hodiny každý den prospěje zdraví obecně více než intenzivní hodinové cvičení jednou týdně. Za nejoptimálnější druh pohybu je chůze. Při rozumném dávkování prospívá páteři, krevnímu oběhu a imunitnímu systému. Podporuje aktivitu mozku, což má harmonizující vliv na celý centrální nervový systém, snižuje i riziko onemocnění Alzheimerovou chorobou. Chůze nevyžaduje žádnou speciální výbavu kromě pohodlných bot a můžeme ji provozovat za každého počasí v přírodě i ve městě. 

(žuk)

DODATEK

Pohyb zvyšuje přirozenou pružnost těla, posiluje svalstvo, uklidňuje, snižuje pocity úzkosti, působí proti depresi, zlepšuje kvalitu i délku spánku. Dostatek pohybu podněcuje činnost střev, reguluje látkovou výměnu.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1991272
DnesDnes638
VčeraVčera824
Tento týdenTento týden2292
Tento měsícTento měsíc10888

Partnerské weby