1246457
DnesDnes951
VčeraVčera1243
Tento týdenTento týden3598
Tento měsícTento měsíc24621

Partnerské weby

 

Home

Běhejte pro zdraví!

Patří k rekreačním sportům, který není náročný na vybavení. Potřebujeme pouze vhodnou obuv a přiměřené sportovní oblečení. Dá se provozovat v každém ročním období, při jakémkoli počasí, je to nejjednodušší forma tělesné aktivity, jež pozitivně

ovlivňuje zdraví. I když o běhu nelze říct, že by byl zázračným lékem, podle celé řady seriózních vědeckých studií je jeho přínos pro tělo nezpochybnitelný. Jaká pozitiva pravidelný běh přináší?

▪ Zpomaluje řídnutí kostí a oddaluje riziko vzniku osteoporózy.

▪ Posiluje kardiovaskulání systém, napomáhá ke zdravému srdci a transportu kyslíku do celého těla.

▪ Tělesná zátěž v podobě běhu je nejlepším antidepresivem. Po několika metrech se v těle uvolňují endorfiny, tzv. hormony štěstí. Díky nim dochází k mírně euforickému stavu, k uvolnění těla.

▪ Vyběhnutí do městského parku, přírody, ale i několik poschodí několikrát denně udržuje optimální hmotnost a předchází obezitě, která je rizikovým faktorem pro vznik celé řady civilizačních onemocnění.

▪ Pravidelný vytrvalostní trénink se blahodárně podepisuje na kvalitě spánku, snadnějším usínání.

▪ Díky většímu přísunu kyslíku zvyšuje výkonnost mozku, zlepšuje paměť a schopnost učení.

▪ Upevňuje funkci imunitního systému.

▪ Pravidelní běžci se těší dobrému zdraví do vysokého stáří. Jak zjistila studie vědců ze Stanfordské univerzity, lidé starší padesáti let, kteří se věnují vytrvalostnímu běhu a cvičení alespoň tři hodiny týdně, výrazně netrpěli různými tělesnými neduhy. Fyzické obtíže se u nich objevily v průměru až o šestnáct let později než u lidí se sedavým zaměstnáním a pasivním trávením volného času.

▪ Snižuje riziko rakoviny, vysokého krevního tlaku a cukrovky.       

(se)

DODATEK

Během můžeme odbourávat stres, zlepšit náladu, postarat se o celkovou psychickou pohodu.

Planety radí i varují

E-Shop

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz