Někdo s ním nemá žádný problém, jiný musí pravidelně dřít v posilovně, věnovat se intenzivnímu cvičení. Mít pas jako vosa je nejen sexy, ale i zdravé. Víte, že obvod pasu by měl odpovídat maximálně polovině výšky

postavy? Měřit bychom ho měli zásadně vždy v nejširší části břicha, vysvlečení do půli těla a ve stoje. Při měření se nikdy nesnažíme břicho zatahovat ani vystrkovat, jen se mírně nadechneme. Obvod pasu jako ukazatel zdraví by neměl u mužů přesáhnout devadesát čtyři centimetry, u žen překročit hranici osmdesáti centimetrů. Jak zjistili vědci z londýnské City University London, lidé, kteří nejsou tlustí v pase, mají šanci na delší a zdravější život. Určitá míra viscerálního, tedy orgánového, skrytého tuku, který se ukládá uvnitř břišní dutiny, je zdravá, protože tělu poskytuje rychle dostupný přísun energie. V případě, že jeho množství je vyšší než tělo potřebuje, začne se do těla vylučovat více mastných kyselin, hormonů a chemických látek vyvolávajících záněty, které mohou negativně ovlivnit fungování životně důležitých orgánů. Viscerální tuk je velmi úzce spojený s vysokou hladinou tuku v krvi, což může vést k závažnému chronickému onemocnění, například k cukrovce, k akutním obtížím, jako jsou mozková cévní příhoda nebo infarkt. Viscerálního tuku se lze zbavit pouze úpravou jídelníčku spolu se zvýšeným pohybem a cvičením. Je třeba vsadit na dlouhodobou úpravu stravovacích návyků a pravidelnou tělesnou aktivitu, tedy snížení energetického obsahu potravy. Už nepatrný úbytek hmotnosti může totiž vést ke snížení množství nebezpečného viscerálního tuku.

(map)

Foto: Pixabay

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2099449
DnesDnes581
VčeraVčera552
Tento týdenTento týden6431
Tento měsícTento měsíc21235

Partnerské weby