V Norsku se v této souvislosti lidé hlásí do sedmidenní výzvy s názvem Hell Week, tedy Pekelný týden. Účastníci prý díky výzvě objeví své lepší já a vrátí se jim chuť do života, mají možnost změnit nazírání na svět kolem, pochopit

význam všedních věcí, začnou si vážit maličkostí...

Výzva má velký ohlas a podstupují ji lidé napříč věkovým i profesním spektrem - podnikatelé, úředníci, vojenští důstojníci i studenti.

Kdo se rozhodne výzvu absolvovat, musí dodržovat sedm základních pravidel a každý den výzvy pak nese také určité samostatné úkoly.

Základní pravidla výzvy

1. Vstává se pět hodin ráno a spát se chodí ve 22:00.

2. Člověk musí zodpovědně a naprosto soustředěně odvádět svou práci a povinnosti, přitom se však musí snažit být po celý týden i dobře naladěný.

3. Úkoly výzvy se musí plnit přesně podle plánu.

4. Pozitivní přístup je podmínkou, aktivita a maximum vydávané energie rovněž.

5. Je zakázáno sledovat televizi, sociální sítě stejně jako vyřizovat soukromé hovory během pracovní doby. Po ní lze telefonicky či pomocí internetu vyřešit, co je třeba, ovšem opravdu jen to nezbytně nutné.

6. Každý den je třeba vyvinout nějakou fyzickou práci nebo si zacvičit, zasportovat.

7. Celý týden platí zásady zdravého stravování, nejsou povoleny sladkosti ano fast food, alkohol atd.

A jaká že témata se zpracovávají během jednotlivých dní?

První den: Práce s návyky

Iniciátoři výzvy tvrdí: „Úspěch spočívá mimo jiné v uvědomění si svých silných a slabých stránek. Máte-li nějaké zlozvyky, které vás obírají o čas a energii, skoncujte s nimi. Sepište si seznam svých dobrých a špatných návyků. Určete, které chcete rozvíjet a kterých se zbavíte. Přemýšlejte o dovednostech, které byste chtěli mít a o tom, co můžete udělat, abyste jich dosáhli.“

Druhý den: Práce na postoji a koncentraci

Úkolem druhého dne je zlepšit schopnost soustředit se a zaujmout správný postoj k životu. Organizátoři výzvy říkají: „Pocity významně ovlivňují to, zda se vám podaří uspět (a to v čemkoli si přejete). Úspěch je o postoji, který zaujímáte k problému. Soustřeďte se proto na zaujetí pozitivního postoje ke svému životu a k věcem, o něž se snažíte. Hledejte, co můžete zlepšit na svém pracovním a soukromém životě. V jednom okamžiku se vždy soustřeďte pouze na jedinou věc. Na to, co aktuálně vykonáváte. Zbavíte se tak špatných pocitů z minulosti i strachu z budoucnosti. Jedině přítomný moment můžete ovlivnit.“

Třetí den: Práce na plánech a cílech.

Tento den velí k zamyšlení nad časovým vytížením a harmonogramem. Je třeba si stanovit priority a cíle. Času je dostatek, umění je ale dokázat ho efektivně využít. Úkolem účastníků je vytvořit si minimálně týdenní plán, do nějž zahrnou jak svou práci, tak záliby a rodinu a odpočinek tak, aby vše bylo v rovnováze.

Čtvrtý den: Výstup z komfortní zóny.

Tento den je nejnáročnější. Musí se postavit čelem svým obavám, nepříjemnostem, a k tomu NESPAT. Proto také iniciátoři akce doporučují, aby lidé s výzvou začínali v úterý. Den bez spánku totiž v tom případě připadne na pátek, takže o víkendu lze snáze zrelaxovat. Čtvrtý den výzvy má každý pohlédnout pravdě do očí. Přiznat si, zda jsou či nejsou zamilovaní, proč žijí s partnerem, baví-li je či nebaví práce... A měli by to nějakým způsobem řešit - vyjádřit své city, sepsat výpověď a podobně. Minimálně si musí stanovit termín, kdy začnou realizovat konkrétní kroky. Kromě toho v tento den mají zúčastnění udělat i něco neobvyklého, něco, do čeho se jim nechce. Jít si zaběhat, dokončit nějakou práci, uklidit… Čím více se jim do té aktivity nechce, tím lépe. Jejich síla totiž roste úměrně s odporem, který musí překonat. A času je na vše dost, je to přece den beze spánku...

Pátý den: Práce na relaxaci a zotavení

Po ranní osvěžující sprše a chutné zdravé snídani by se měli účastníci pustit do činností, které mají rádi, ale nemají na ně běžně čas. Mohou vyrazit na výlet, ale klidně také zůstat celý den v posteli s časopisem nebo knížkou.

Šestý den: Práce na osobním štěstí

V centru pozornosti jsou pozitivní myšlenky všeho druhu, pozitivní emoce v souvislosti se zdravím, hojností, pocity štěstí a poděkováním za vše, čeho se účastníkům v životě dostává.

Sedmý den: Čas zúčtování a odměny

Poslední den výzvy slouží k tomu, aby si účastníci uvědomili, co jim uplynulý týden dal. Co nového se naučili, jak je to ovlivnilo a zda se jim dařilo vstávat a chodit spát podle plánu, zda dokázali opravdu dodržet všech sedm základních pravidel. Pokud ano, měli by se odměnit, tedy dopřát si něco, po čem delší čas touží, protože si to zkrátka zaslouží…

(nam)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2148523
DnesDnes80
VčeraVčera773
Tento týdenTento týden2791
Tento měsícTento měsíc16338

Partnerské weby