Čtenáře Miroslava zajímá: „Manželka se zlobí, že strašně chrápu, že se vedle mě nedá spát. Už jsem zkoušel kde co, ale bez efektu. Prý je na to snad i nějaké cvičení, poradíte?“

Chrápání je často způsobeno uvolněním svalů

měkkého patra, jazyka a hrdla. Tkáně v krku mohou být tak uvolněné, že částečně zablokují dýchací cesty a začnou vibrovat, což způsobí hlasité chrápání. Určité cviky pro jazyk a hrdlo tedy skutečně mohou pomoci.

Ezoterička Lucia di Moriani v této souvislosti doporučuje: „Zavřete ústa a dýchejte nosem. Napněte kořen jazyka a odtáhněte jazyk k hrdlu. Jestliže si přitom podržíte palce pod bradou, měli byste cítit, jak se svaly napínají. Cvičení opakujte několikrát denně, vždy pohybujte jazykem 10 krát až 15 krát. Podnební záklopka postupně zesílí a chrápání se zmírní, v některých případech úplně zmizí. Podobně může být prospěšné i razantní vyslovování hlásky ‚i‘ a současné napínání svalů hltanu, měkkého patra a šíje. Takto je třeba cvičit ráno a večer, opakujte cvik zhruba 25 krát. Po měsíci by se měly dostavit výrazné výsledky.“

A my jsme objevili i dva další podobné tipy, které můžete vyzkoušet.

+ Pohněte čelistí tak, aby vaše dolní čelist vyčnívala před horní a byly přitom vidět zuby. Vytrvejte v této pozici, než pomalu napočítáte do deseti. Cvičení opakujte 10 krát denně.

+ Dvakrát denně se na několik minut postavte před zrcadlo. Vyplázněte jazyk tak daleko, jak můžete. Držte ho v jedné rovině a přesouvejte zprava doleva tak, aby se dotýkal koutků úst. V zrcadle si během cvičení kontrolujte, zda je jazyk stále rovný.

(xar)

Planety radí i varují

Předplaďte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

Domeček zdraví

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1682144
DnesDnes985
VčeraVčera1142
Tento týdenTento týden3359
Tento měsícTento měsíc14852

Partnerské weby