Vyrovnat se s onemocněním žil, především s bércovým vředem, není vůbec jednoduché. Je pravdou, že jak stárnou cévy, tak je na tom i člověk. Tepny stárnou hlavně tím, že se na jejich stěnách ukládá tuk a cholesterol. Tepny se tak

zužují, ucpávají a způsobují bolesti nohou a další nepříjemnosti. Komplikace nastávají u lidí co celý den v práci stojí nebo naopak sedí, mají nadváhu, ale i ti, co mají problém s poruchou krevní srážlivosti.

Žilní choroby lze upravit životním stylem. Při sezení u televize je vhodné dát si nohy třeba na taburet, při delším stání se doporučuje na pár minut posadit a mít nohy ve zvýšené poloze. Prospěšné je plavání, půlhodinová procházka, jízda na kole, v zimních měsících jízda na běžkách a podobně. Své při tomto onemocnění sehrává i genetická dispozice. Výskyt bércových vředů se často dědí z generace na generaci.

Hodně záleží i na tom, jak se člověk stravuje. Cévnímu systému dělá dobře strava s dostatkem vitaminu C. Výborný je černý rybíz, šípkový čaj a různé ovocné šťávy třeba s rakytníkem. Chybět by neměly látky jako vápník, zinek, hořčík, železo nebo nenasycené mastné kyseliny. Místo smažených brambůrků jsou zdravější dýňová, lněná či slunečnicová semínka, mandle, vlašské ořechy a ne příliš tučné pečivo s mákem. Z těchto olejnatých semen se lisuje kvalitní olej, který ochutí řadu zeleninových salátů. Vhodná a vyvážená strava, přiměřený pohyb a normální tělesná hmotnost mohou řadě zdravotních potíží předcházet, tedy i cévním problémům. Záleží jen na nás, jaký životní styl si vybereme.

(vít)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1919900
DnesDnes220
VčeraVčera807
Tento týdenTento týden220
Tento měsícTento měsíc16240

Partnerské weby