sleep 2603551 960 720Mnozí z nás máme v životě období, kdy se trvale cítíme vyčerpaní. Ztrácíme životní elán, schází nám energie a snadno se unavíme. Únavu mnohdy pociťujeme už ráno, po probuzení. Jen stěží se soustředíme na své každodenní úkoly a stojí nás velké úsilí, abychom se zajímali o

své blízké, přátele a náplň volného času. Přitom navíc býváme i velice podráždění. Pro řadu lidí tento přechodný a skličující stav přechází v chronickou, trvalou, poruchu. Lékaři ho někdy nazývají syndromem trvalé únavy. Chronická únava je jednou z nejčastějších příčin, pro kterou lidé navštěvují svého lékaře nebo alternativního terapeuta. Patří též k nejobtížněji ovlivnitelným, protože se na ní může podílet řada faktorů. Má-li být nalezena účinná léčba, je třeba velké trpělivosti, a to jak u pacienta, tak u terapeuta. Při odstraňování a léčbě těchto potíží je důležitý dostatečný spánek. Obdobně je třeba věnovat se relaxaci a dechovým cvičením, naučit se projevovat své pocity, nezadržovat je v sobě a umět se dostatečně uvolnit. Vhodný je také dostatek tělesného pohybu, pozornost je třeba věnovat vyvážené stravě, nezapomínat na pravidelné lehké svačiny s vysokým obsahem bílkovin, a to mezi hlavními jídly, což by mělo napomáhat k potlačení únavy. K tomu může v nemalé míře přispět i absence nebo alespoň snížení příjmu cukru v potravě, vyhýbání se stimulujícím látkám, k nimž patří zvláště kofein, který je obsažen v kávě, čaji a v nápojích typu kola. Velkou měrou může k nápravě stavu přispět zvýšený příjem minerálů a vitaminů, z nichž je mimořádně důležitý zinek, hořčík, draslík, vitamin C a kyselina listová. V jídelníčku by se měly objevovat nízkotučné mléčné výrobky, pšeničné klíčky, kvasnicové extrakty a kyselina listová, čerstvé ovoce a také výrobky ze sóji.

(vel)

Foto: Pixabay

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1947734
DnesDnes574
VčeraVčera653
Tento týdenTento týden4645
Tento měsícTento měsíc17389

Partnerské weby