Určitě to také znáte. Bolest se objeví znenadání, když to nejméně potřebujeme. Za některé potíže si můžeme sami. Pasivním způsobem trávení volného času, poleháváním na gauči, neustálým hrbením zad před monitorem počítače. Pohyb působí nesporně jako prevence celé řady těžkostí, ale může zafungovat i místo tabletek z

lékárny. Za jeden z nejosvědčenějších zdrojů zdraví lze považovat chůzi. Už dvacetiminutová procházka denně může ochránit před infarktem myokardu, mozkovou příhodou, posílit náš imunitní systém, metabolismus, prodloužit život. Koho trápí bolesti pohybového aparátu, onemocnění kloubů, ten by měl alespoň jednou týdně věnovat čas plavání. Tělesná aktivita ve vodě pomáhá uvolnit svaly, zlepšuje dýchání, zvyšuje kapacitu plic, procvičí celé tělo, a přitom nezatíží kosti ani klouby. Míváte potíže se zády, chronické bolesti páteře? Jóga pod odborným vedením instruktora je ideálním prostředkem ke správnému držení těla. Vyváženou sestavu nejrůznějších cviků lze považovat za účinnou prevenci degenerativní artritidy, cestu na zmírnění opotřebovanosti kloubů. Jóga také přináší lepší spánek, zmírňuje bolesti zad a mnohé další. Taj-či je ideální tělesnou aktivitou pro seniory nebo pro lidi s omezenými pohybovými možnostmi. Cvičení, které má kořeny v Číně, pomáhá redukovat bolest, odbourává stres a napětí, zlepšuje pohyblivost a pružnost těla, přispívá k uvolnění napjatých svalů a šlach, k vyrovnání krevního tlaku.

(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2272789
DnesDnes446
VčeraVčera1235
Tento týdenTento týden4200
Tento měsícTento měsíc5038

Partnerské weby