0814organismuObdobně jako i jiné zeleniny z čeledi brukvovitých patří květák k vydatným zdrojům živin včetně vitaminu C. Navíc obsahuje sloučeninu zvanou sulforafan, která pravděpodobně chrání proti vzniku různých nádorů, zejména proti rakovině tračníku. Stogramová porce syrového květáku tělu dodá víc než doporučenou denní

dávku vitaminu C. Dokonce i v krátce povařené porci květáku zůstane tohoto vitaminu více než polovina doporučené denní dávky. Vzhledem k tomu, že jedna porce obsahuje jen přibližně 28 kcal, lze květák považovat za vhodnou potravinu při redukční dietě. Měl by tedy nasytit, aniž by se po něm tloustlo, pokud jej ovšem bohatě nepoléváme ještě tatarskou omáčkou. Jako u všech druhů zeleniny s vysokým obsahem vlákniny může však při trávení květáku docházet k nadýmání. Tento nepříjemný jev lze potlačit nebo eliminovat přidáním výrazného koření - například česneku, kmínu, mletého koriandru nebo římského kmínu. Právě tak i některé bylinky, jako estragon, bobkový list a fenykl, podporují lepší trávení.

(pk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2204176
DnesDnes466
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3850
Tento měsícTento měsíc13926

Partnerské weby