Ne všechny zdravotní problémy se projevují navenek. Vysoký krevní tlak nebolí, a přitom se považuje za tichou a plíživou hrozbu pro organismus. Někdy je označován za tichého zabijáka, neboť se stoupajícím krevním tlakem roste riziko poruch

krevního zásobení mozku a srdce. Nadměrně namáhá cévy, kromě srdečního selhání může mít na svědomí i poškození ledvin, očí a přispívat k rozvoji dalších chorob. Co dělat, abyste neměli vysoký krevní tlak?

Důležité je změnit své stravovací návyky. I pestrým, vyváženým jídelníčkem, redukcí příjmu potravin ho lze úspěšně snížit. Kdo má nadváhu, ten by měl upravit svou hmotnost. Vhodné je konzumovat více vlákniny, cereálních potravin, zvýšit příjem ryb, omezit pití kávy. Pozor na sůl. Její nadbytek v organismu znamená vyšší objem tekutin, včetně krve, tedy zvýšený krevní tlak. Maximální denní dávka je šest gramů, což představuje asi čajovou lžičku. Omezení se vztahuje i na konzumaci alkoholu. Lidé, kteří vypíjí víc než dvě skleničky denně, mají vyšší riziko hypertenze než abstinenti. Také fyzická námaha, aerobní aktivity, jako jsou například svižná chůze, běh, jízda na kole, plavání a další provozované sporty alespoň půl hodiny denně několikrát do týdne, mohou přispět k optimálním hodnotám krevního tlaku. Vyvarujte se dlouhodobému nadměrnému stresu, rozčilování, přepínání, neúnosné zátěži organismu.      

(map)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2101930
DnesDnes3
VčeraVčera1169
Tento týdenTento týden2164
Tento měsícTento měsíc23716

Partnerské weby