Chceme-li mít dost energie na tělesnou i duševní činnost, raději se vyhněme těžko stravitelným pokrmům, jako jsou například luštěniny, ale i květák, čerstvý chléb, majonéza, kompoty, smažené maso, sádlo a tučné pokrmy. Většinou vzniká únava z trávení těžko stravitelných pokrmů.
Také ovoce a zelenina nejsou vhodné v každé denní do bě. Syrová strava je „životabudičem“ dopoledne až do čtrnácti hodin. Večer již má opačný účinek. Kvasí a produkuje kyseliny a alkohol. Tím se zatěžují játra, cévy a útrobní nervy. Porušuje se acidobazická rovnováha v těle (rovnováha mezi kyselinami a zásadami). Vzniká překyselení organismu a nadbytek kyseliny uhličité v krvi. Překyselení vyvolává skleslost, únavu ale i vznětlivost.
Potraviny by měly být pokud možno čerstvé, ne průmyslové zpracované, nemají být chemicky stabilizované a barvené. Hlavně se vystříhat tartrazinu E 102. S přibývajícím věkem se má snižovat množství denní stravy, ale brát i ohled na biologické denní rytmy. Ráno jíst bohatší snídani, a večer jen minimum jídla. V noci je aktivita trávicích orgánů menší, a proto se opulentní večeře projeví příští den únavou, špatnou náladou a bolestmi žaludku. (hav)

DODATEK
Při požití tučného nebo nevhodného jídla se doporučuje velká sklenice horké vody se špetkou mletého zázvoru.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2164526
DnesDnes326
VčeraVčera577
Tento týdenTento týden326
Tento měsícTento měsíc10702

Partnerské weby