Ne všechny fungují okamžitě, ne se všemi by souhlasil lékař, málokterou lze držet dlouhodobě. Všechny však vedou k jednomu cíli - dá se s nimi zeštíhlet. S jakým efektem, za jak dlouho, s jakými zápory a klady, to si u některých nejoblíbenějších diet připomeňme:
Rýžová. Spočívá v denním příjmu 300 gramů vařené rýže, která by se měla konzumovat čtyřikrát až pětkrát za den. Jako příloha se může druhý den rýžové diety přidávat ovoce, poté zelenina, později i libové drůbeží maso, ryby. Lze ji držet krátkodobě, neboť organismus silně odvodňuje a chybí mu důležité živiny.
Jednodenní - odlehčovací. V jarních měsících ideální volba. Celodenní stravu může pokrývat například 1,5 kilogramu nepříliš sladkého ovoce, které se jí po malých porcích, přičemž nezapomínáme na důsledný pitný režim. Vybrat si můžeme i některý druh oblíbené zeleniny. Tato jednorázová kúra přispívá k odvodnění organismu, napomáhá odplavovat škodlivé látky z těla, ale nemůžeme od ní očekávat nějaké výrazné hubnutí.
Dělená. Dá se dodržovat dlouhodobě, úbytek hmotnosti je zcela individuální, každopádně přináší po čase výrazný efekt. Je založena na přísné kombinaci jednotlivých potravin, v podstatě v neomezeném množství. Přesto se doporučuje s ohledem ke správnému fungování metabolismu konzultovat ji s lékařem.
Atkinsova. Tuky a bílkoviny můžeme konzumovat v neomezeném množství, na indexu jsou veškeré uhlovodany, tedy chléb, pečivo, rýže, brambory. Slibuje výrazný úbytek na váze, avšak odborníci na výživu varovně zdvihají prst. Dlouhodobá konzumace vydatné stravy založené na mase, sýrech, mléčných výrobcích, vajíčkách a podobně může vést ke zvyšování hladiny cholesterolu v v krvi, k riziku aterosklerózy.
Hollywoodská. Zhubnout se s ní dá tři až pět kilogramů na týden, proto je nejoblíbenější dietou mezi celebritami. Drasticky omezuje sacharidy, zejména škroby a tuky, jejím základem je syrové ovoce konzumované v přesně stanovených kombinacích a pořadí, doplněné kuřecím masem, rybami připravenými bez tuku. Ztráta kilogramů bývá krátkodobá, navíc tělo postrádá potřebné živiny.
Zónová. Patří k jedněm z mála vyvážených diet. V každém jídle je nutné dodržovat správný poměr sacharidů, bílkovin a tuků. Je založena na nízkotučných potravinách, s vysokým podílem bílkovin a sacharidů s nízkým glykemickým indexem. Důležitým principem této diety je, že člověk nesmí mít při ní hlad. Při dlouhodobějším držení může způsobovat některé metabolické potíže.
(vos)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2164524
DnesDnes324
VčeraVčera577
Tento týdenTento týden324
Tento měsícTento měsíc10700

Partnerské weby