Pohyb je pro každého člověka nutností. Zbavuje tělo nadbytečných kilogramů, zvyšuje jeho pružnost i odolnost proti nemocem. Jóga je příjemným a prospěšným cvičením, které pomáhá nenásilně a nebolestivě doplnit rezervy

v naší pohybové aktivitě. Jógou se mimo jiné zabývá i psycholožka, záhadoložka a astroložka Olga Krumlovská. S jejím svolením vám nabízíme cvičební sestavy z její knihy Jóga podle ročních období. Každý týden tu najdete jednu novou cvičební pozici. Jsme u sestavy pro podzimní týdny.

43. týden roku

Olga Krumlovská říká: Soustřeďte se, připravujte se k meditacím.

Pozice vychází z té, kterou jste procvičovali minulý týden. Je však náročnější. Pokrčenou nohu v krajní poloze pusťte, ruce zvedněte nad hlavu a spojte dlaně. Soustřeďte se na myšlenky i dech. Snažte se v pozici setrvat co nejdéle, posilujete tak soustředění, sebejistotu i vyrovnanost. Nohy samozřejmě vystřídejte.

Příprava na pozici je stejná jako v předešlém týdnu. Pokud jste nebyli schopní založit nohu tak vysoko, jak je tomu na obrázku, netrapte se a položte ji tam, kam můžete. Maximálně se pak soustřeďte na určitý bod, netěkejte očima. Plynulým pohybem zvedněte obě ruce a spojte je nad hlavou. Až se vám to podaří, chvíli takto setrvejte. Soustřeďte se na bod, kterého se pomyslně držíte, pravidelně a zhluboka dýchejte. Snažte se o pocit naprosté stability - od špiček prstů na rukou až po chodidla nohou, která stojí na zemi. Pokud jste si v pozici jistí a nemáte s rovnováhou žádné nesnáze, můžete se pokusit zlehka naklonit na jednu a potom na druhou stranu. Takto se střídavě s rukama nad hlavou naklánějte vpravo a vlevo tak dlouho, dokud vás to bude bavit. Po ukončení pozice nohy vystřídejte a cvičte celý cvik s druhou nohou. Na závěr spusťte založenu nohu  vedle stojící. Ruce obloukem připažte, jako byste skládali křídla. Poté ruce i nohy proklepejte, jednu po druhé. Důležitým doplňkem této pozice je masáž nohou. Vhodná je i před cvičením, zejména pak ale po něm. Před cvičením byste rovněž měli uvolnit nohy. Posouvejte je postupně dále a dále od sebe, až do krajní polohy. Snažte se uvolnit šlachy pérováním, nikoli tlakem.

(nam)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2145800
DnesDnes68
VčeraVčera575
Tento týdenTento týden68
Tento měsícTento měsíc13615

Partnerské weby