Srdečně-cévní onemocnění jsou nejčastější příčinou úmrtí. Postihují ženy a muže, zpravidla v nejproduktivnějším věku. Že srdci neprospívá kouření, nadměrná konzumace alkoholu, pasivní trávení volného času nebo dlouhodobý stres, je obecně známé. Víte, co

si dávat na talíř, aby bylo v dobré kondici? Rozhodně je žádoucí vzdát se smažených, pečených a grilovaných pokrmů. Naopak dát přednost zdravější úpravě, pomalejší tepelné přípravě jídel. Vhodné je omezit konzumaci vepřového a červeného masa, upřednostňovat králičí, krůtí nebo kuřecí. Podle vědců z Harvardovy univerzity v Massachusetts srdci svědčí zejména ryby. Snižují riziko srdečního selhání a úmrtí na následky postižení myokardu, zrychlují rekonvalescenci a snižují míru zjizvení srdeční tkáně. Losos, tuňák, sardinky, makrela a další mořské ryby bohatě obsahují omega-3 mastné kyseliny, které přispívají ke zdravému srdci, krevnímu tlaku, kardiovaskulárnímu systému, pozitivně ovlivňují činnost mozku a dokonce snižují riziko degenerativních změn. V zemích, kde v jídelníčku převládají rybí pokrmy, trpí lidé v mnohem menší míře než Češi srdečně-cévními chorobami.      

(es)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2145795
DnesDnes63
VčeraVčera575
Tento týdenTento týden63
Tento měsícTento měsíc13610

Partnerské weby