Říká se, že nemoci si nevybírají. Pokud se ale zamyslíme nad svým životním stylem a stravováním, zjistíme, že pro zdraví toho moc neděláme. Hodně toho totiž může prozradit  jídelníček, který nás zařazuje do skupin „náchylných“ nebo „nenáchylných“ k nemocem. Hladinu

cholesterolu má zvýšenou mnoho lidí, zvláště ti, kteří si pravidelně dopřávají. Jenže i potraviny můžeme dělit na dobré a špatné. Některé snižují hladinu cholesterolu zajištěním dostatečné dávky rozpustné vlákniny, jiné poskytují polynenasycené tuky, které snižují LDL, nebo-li „špatný“ cholesterol v krvi. A ty s obsahem rostlinných sterolů a stanolů zabraňují absorbci cholesterolu. Zde je několik potravin, které vám mohou se zvýšeným cholesterolem pomoci:

Ryby -  jejich konzumace dvakrát nebo třikrát týdně může snížit hladinu LDL dvěma způsoby - tím, že nahradí maso, které obsahuje LDL (zvyšující nasycené tuky), a tím, že poskytují omega-3 mastné kyseliny, které snižují LDL. Omega-3 mastné kyseliny snižují hladinu triglyceridů v krvi a také chrání srdce tím, že pomáhají zabránit vzniku poruch srdečního rytmu.

Ořechy - mandle, vlašské ořechy, arašídy a další ořechy jsou zdravé pro srdce. Padesát gramů ořechů denně může snížit hladinu  LDL až o pět procent. Ořechy mají další živiny, které chrání srdce před celou řadou potíží.

Česnek a cibule - česnek čistí tepny a dva až tři stroužky denně udrží po delší dobu nízkou hladinu cholesterolu. Cibule má schopnost optimalizovat poměr špatného a dobrého cholesterolu. Měla by se též, nejlépe v syrovém stavu, jíst denně.

(ngn)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2145795
DnesDnes63
VčeraVčera575
Tento týdenTento týden63
Tento měsícTento měsíc13610

Partnerské weby