*K tomu, aby se projevily pozitivní účinky sóji na náš organismus, nemusíme ji konzumovat ve velkém množství. Sójové boby se doporučuje jíst jednou týdně a více využívat ostatní sójové výrobky - mléko, jogurt, sójový sýr, sójové maso, mou ku a podobně.
*Sójové boby před vařením 8 až 12 hodin namáčíme a pak asi čtyři hodiny vaříme. Dobu varu výrazně zkrátíme vařením v tlakovém hrnci, kdy stačí asi padesát minut.
*Uvařené sójové boby můžeme na malém množství oleje upražit a použít jako náhradu oříšků. Pražené sójové boby lze koupit pod názvem alaburky.
*Sójová mouka nejen zvyšuje výživnou hodnotu a kyprost pokrmu, ale také zlepšuje jeho chuť. Přidáváme ji do domácích moučníků, drobného pečiva, sekaných mas, houskových i bramborových knedlíků v množství do 25 procent. Ze samotné sójové mouky ale nelze připravit klasické moučné pokrmy, protože neobsahuje lepek.
*Konzervované sójové klíčky použijeme přímo, čerstvé klíčky krátce povaříme a přidáváme do pomazánek či salátů. Výborně doplňují i pokrmy připravované na čínský způsob.
(žuk)
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2071796
DnesDnes958
VčeraVčera982
Tento týdenTento týden4244
Tento měsícTento měsíc18832

Partnerské weby