Tým vědců potvrdil, že změnou životního stylu se může omezit nebezpečí Alzheimerovy nemoci. Jejich některé rady, jak se vyhnout předčasnému dementnímu stavu, jsou následující:
*Jezte jablka, která obsahují mn oho látky kvercetinu, který podle odborníků brání poškození mozku.
*Troška alkoholu neuškodí, právě naopak. Američtí výzkumníci sledovali starší ženy, které vypily denně asi dvě skleničky alkoholických nápojů, snížily si tím riziko nemoci až o čtyřicet procent.
*Dejte si rybu, ale tučnou. Myším vyšlechtěným tak, aby neonemocněly Alzheimerovou chorobou, se v potravě podávala DHA - omega - 3 nenasycená kyselina, která se nachází v tučném masu lososa, makrely a halibuta, ale také v mandlích, vlašských ořechách nebo dostupné sóje. Vznik této nemoci se těmito potravinami omezil o sedmdesát procent.
*Jíst do polosyta - dobré účinky střídmého stravování potvrdila další studie na myších. Zatímco jedna skupina myší mohla žrát neomezeně, té druhé se příjem potravy snížil o čtyřicet procent. V krvi myší z této skupiny se nalézalo o poznání méně nebezpečných sraženin.
*Problémům je dobré utéci a není nutno přitom vydávat zvláštní výkony. Starší muži by měli denně urazit asi tři kilometry, tak je možné snížit nebezpečí demence až o jednu polovinu. Naopak u těch, kdo lenoší a sotva denně ujdou jen pár metrů, se toto riziko o padesát procent zvyšuje.
*Je žádoucí pohlídat si zdravotní stav. Diabetes může zvýšit riziko demence až o 46 procent, zvýšená hladina cholesterolu až o 42 procent, kouření o 26 procent a vysoký krevní tlak o 24 procent.
(rs)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128967
DnesDnes339
VčeraVčera810
Tento týdenTento týden3754
Tento měsícTento měsíc22460

Partnerské weby