Vysoký krevní tlak lidé často podceňují. Už hodnota, která se považuje za horní hranici normálního tlaku - 140/90 torrů, je riziková z hlediska srdečně cévních chorob. K jeho vzniku přispívá celá řada faktorů, jako jsou například

špatné stravovací návyky, nedostatek pohybu, nadváha a stres. Vysoký krevní tlak bývá často označován jako tichý zabiják, neboť jeho příznaky jsou málo výrazné. Říká se, že polovina lidí s vysokým krevním tlakem o něm ani neví. Přitom je jedním z nejvýraznějších rizikových faktorů kornatění tepen, tedy aterosklerózy. Neléčený může přinést vážné komplikace - poškození srdce, cév v mozku a podobně.

Prevence je založena zejména na zdravém jídelníčku. Důležité je udržovat si přiměřenou tělesnou váhu. Hypertenze se dává do souvislosti s nadměrnou konzumací soli, také nestřídmá konzumace alkoholu stojí za vzestupem krevního tlaku. Ve stravě je třeba omezovat nezdravé tuky, cukr, dopřát si hodně ovoce a zeleniny, nízkotučných mléčných výrobků, drůbežího masa a ryb. Pro udržení optimální váhy, dobré kondice je zapotřebí pravidelný pohyb. Přiměřený trénink, každodenní mírná tělesná zátěž posilují srdce, blahodárně působí na celý organismus, pomohou udržet krevní tlak v normě. Pozor na dlouhodobý stres. Zlost, hněv, hádky, úzkostné stavy, nepřiměřená fyzická námaha způsobují rychlejší bušení srdce a tím i dočasné zvýšení krevního tlaku.

Na vysoký krevní tlak najdeme i spoustu přírodních prostředků. Řadí se k nim třeba česnek, petrželová nať, celer, také o medu se říká, že má schopnost vysoký krevní tlak snižovat.   

(map)

RADA SPIRITU

V případě vysokého krevního tlaku je důležitá úprava životosprávy. Kromě redukce hmotnosti je žádoucí omezit příjem soli, dbát na dostatečný spánek, vyhýbat se stresu.

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1853938
DnesDnes649
VčeraVčera564
Tento týdenTento týden5248
Tento měsícTento měsíc21156

Partnerské weby