Mrkev - její blahodárné účinky na naše zdraví jsou obrovské. Karotka se často objevuje ve výzkumech, při nichž se pátrá po protitrakovinových potravinách. Denní, nebo témeř denní, konzumace karotky podstatně snižuje riziko rakoviny slinivky břišní. Pektin obsažený v mrkvi na sebe

váže těžké kovy v těle a vylučuje je ven. V lidové medicíně se karotka používá při nervozitě, astmatu, kožních onemocněních, při jaterních chorobách, žloutenkách a střevních zánětech.

Hrušky – plod je asi všem dobře známý. Existuje mnoho odrůd, všechny se vyznačují velkým množstvím draslíku a nízkým obsahem sodíku. Mají také nízký obsah bílkovin, tuků i sacharidů. Dále se využívá jejich významného vlivu na tekutiny v tělě, výrazně odvodňují. Hrušky můžete jíst syrové, vařené i sušené.

Vlašské ořechy- díky vysokému obsahu vitaminů řady B, vápníku a fosforu jsou výborným prostředkem na nervy. Další významnou skutečností je nízký obsah sodíku, měli by je konzumovat lidé s podváhou i po nemoci. Ořechy jsou velmi dobrým zdrojem zinku, který je zásadní pro imunitu, zdravé vlasy i pokožku.

Mandle - obsahují vysoké množství hořčíku, který ovlivňuje stav kůže, vlasů i nehtů. Patří k protirakovinným potravinám. Pomáhají zlepšovat činnost srdce a eliminuje srdeční choroby. Nervová soustava potřebuje ke své normální činnosti hořčík v organické podobě, konzumujte tedy mandle (nebo jiné potraviny bohaté na hořčík) při různých neurózách a psychózách. Hořčík zvyšuje imunitu a působí proti stafylokokovým bakteriím, jeho nedostatek se projevuje bolestmi v lýtkách a třesem víček, někdy i bolením hlavy.

(nag)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1993133
DnesDnes233
VčeraVčera801
Tento týdenTento týden4153
Tento měsícTento měsíc12749

Partnerské weby