Lidský mozek je výkonný orgán, ale pro svou dobrou práci potřebuje kvalitní „palivo“ - vyváženou stravu. Hlavním zdrojem energie pro mozek jsou sacharidy. Nejlépe uložené v potravinách, které udržují poměrně stálou hladinu glykémie. Prudké změny hladiny cukru v krvi mnohou totiž vyvolávat únavu a nesoustřed ěnost.

Pokuste se zařazovat do svého jídelníčku některé z následujících potravin:
Avokádo je zdrojem vitaminu E a B6 a tyrosinu (látky podílející se na přenosu nervových impulsů).
Borůvky jsou zdrojem antocyaninů, nejsilnějších antioxidantů.
Celozrnný chléb má nízký glykemický index, je zdrojem cholinu (látky pomáhající vytvářet buněčnou membránu), tyrosinu, vitaminů řady B a zinku.
Čočka má nízký glykemický index, je zdrojem bílkovin, železa, selenu, kyseliny listové a tyrosinu.
Dýňová semínka jsou zdrojem omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E, selenu a bílkovin.
Libové hovězí maso je jedním z nejbohatších zdrojů tyrosinu, vitaminů řady B a železa.
Losos je jedním z nejbohatších zdrojů omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E, selenu a bílkovin.
Vejce jsou zdrojem cholinu, vitaminů řady B a tyrosinu.
Vlašské ořechy jsou zdrojem omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E a hořčíku.
Zelená listová zelenina je zdrojem antioxidantů, vitaminu C, kyseliny listové, karotenu, cholinu a omega - 3 mastných kyselin.

Navíc nezapomínejte pít vodu. Dehydratace vyvolává tvorbu stresových hormonů, které mohou poškozovat mozek. Bolí vás hlava? Zkuste se napít, třeba vám chybí jen voda.
(ksa)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2127466
DnesDnes499
VčeraVčera911
Tento týdenTento týden2253
Tento měsícTento měsíc20959

Partnerské weby