Lidský mozek je výkonný orgán, ale pro svou dobrou práci potřebuje kvalitní „palivo“ - vyváženou stravu. Hlavním zdrojem energie pro mozek jsou sacharidy. Nejlépe uložené v potravinách, které udržují poměrně stálou hladinu glykémie. Prudké změny hladiny cukru v krvi mnohou totiž vyvolávat únavu a nesoustřed ěnost.

Pokuste se zařazovat do svého jídelníčku některé z následujících potravin:
Avokádo je zdrojem vitaminu E a B6 a tyrosinu (látky podílející se na přenosu nervových impulsů).
Borůvky jsou zdrojem antocyaninů, nejsilnějších antioxidantů.
Celozrnný chléb má nízký glykemický index, je zdrojem cholinu (látky pomáhající vytvářet buněčnou membránu), tyrosinu, vitaminů řady B a zinku.
Čočka má nízký glykemický index, je zdrojem bílkovin, železa, selenu, kyseliny listové a tyrosinu.
Dýňová semínka jsou zdrojem omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E, selenu a bílkovin.
Libové hovězí maso je jedním z nejbohatších zdrojů tyrosinu, vitaminů řady B a železa.
Losos je jedním z nejbohatších zdrojů omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E, selenu a bílkovin.
Vejce jsou zdrojem cholinu, vitaminů řady B a tyrosinu.
Vlašské ořechy jsou zdrojem omega - 3 mastných kyselin, vitaminu E a hořčíku.
Zelená listová zelenina je zdrojem antioxidantů, vitaminu C, kyseliny listové, karotenu, cholinu a omega - 3 mastných kyselin.

Navíc nezapomínejte pít vodu. Dehydratace vyvolává tvorbu stresových hormonů, které mohou poškozovat mozek. Bolí vás hlava? Zkuste se napít, třeba vám chybí jen voda.
(ksa)
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2071789
DnesDnes951
VčeraVčera982
Tento týdenTento týden4237
Tento měsícTento měsíc18825

Partnerské weby