Kdo se chce dožít vysokého věku ve zdraví, měl by se rozhodně starat o svůj životní styl. Podle mnohých odborníků je základem všeho harmonická rovnováha těla, kterou si lze zajistit prostřednictvím následujících tří položek: Vhodná výživa, pozitivní myšlenky a pohyb.

A když jsme u toho pohybu...

V roce 1980 se zabývali experti NASA problematikou výběru nejvhodnější sportovní aktivity k udržení vitality a kondice. Výsledky ukázaly, že úplně nejlepší ze všeho je skákání na trampolíně. Je trojnásobně účinnější než jóga, a to díky tomu, že se při cvičení na trampolíně překonává gravitace. Při skocích se tělo dvakrát za sekundu přibrzdí a opět zrychlí, přičemž v první půlsekundě člověk pociťuje přibližně dvojnásobnou tíži, pak se pro změnu na okamžik ocitne ve stavu beztíže.

Na trampolíně se procvičí naprosto vše. Změny tlaku doslova promasírují každou buňku v těle, povzbudí tak i látkovou výměnu. Jestliže se stanou zdravějšími a silnějšími jednotlivé buňky, platí to i o svalech, orgánech či kostech. Pravidelné opakování asi desetiminutových cvičení na trampolíně zlepšuje srdeční činnost a povzbuzuje i činnost lymfatického systému. Důkladněji okysličené buňky se snáze čistí od odpadních látek, což se následně pozitivně odrazí na pocitu pohody. Je posílen imunitní systém, do pořádku se dá střevní peristaltika a zlepší setrávení. Náchylnost k chorobám klesá, vitalita roste. Zvýšená buněčná látková přeměna vyžaduje vyšší přísun energie, dochází tedy k intenzivnějšímu spalování uloženého tuku, ke snižování hmotnosti. Kdo chce zhubnout, nemusí držet žádnou dietu. Měl by se však cvičení na trampolíně věnovat třikrát denně, vždy po dobu asi patnácti minut.

Skákáním na trampolíně se zpevňují též kloubní chrupavky, a pokud někdo trpí třeba i roky onemocněním kloubů, jeho stav by se měl začít zlepšovat. Jisté je, že skákat na trampolíně můžete bez ohledu na počasí nebo svůj věk. Lékaři zhodnotili, že je tento pohyb vhodný i při pooperační rekonvalescenci po úrazech a infarktech. Celkově zlepšuje kondici, posiluje vitalitu a omlazuje organismus.

Co dodat závěrem? Snad už jen to, že další příčky pomyslného žebříčku výsledků studie NASA obsadily vibrogymnastika a chůze.

(zem)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2272328
DnesDnes1220
VčeraVčera634
Tento týdenTento týden3739
Tento měsícTento měsíc4577

Partnerské weby