Facebook je „dítkem“ Marka Elliota Zuckerberga, někdejšího studenta Harvardu (prestižní americké univerzity). Tato sociální síť byla spuštěna 4. února 2004 a koncem téhož roku už měla milion uživatelů. Nejprve sloužila pouze studentům Harvardu, během dalšího roku se však postupně rozšířila i na jiné střední školy a univerzity, počet

uživatelů vystoupal na 5,5 milionu. A expandovala dál, Facebook se stal světovým fenoménem, ketrýv současné době používá více než dvě miliardy lidí.

Ve světle této skutečnosti určitě nikoho neudiví, že časopis Time už před osmi lety vyhlásil internetového podnikatele Marka Zuckerberga Osobností roku a od roku 2011 vede tento mladý muž žebříček nejvlivnějších Židů světa (tedy alespoň podle izraelského deníku The Jerusalem Post). Časopis Forbes uvedl, že hodnota Markova majetku vystoupala k začátku letošního roku na 76, 6 milionu dolarů, což znamená, že je pátým nejbohatším člověkem na planetě Zemi.

Pouhá shoda okolností?

V zahraničí se už před několika lety rozvířily spekulace o tom, že za podnikatelským úspěchem Marka Zuckerberga nestojí jen dobrý nápad a trocha toho štěstí, jak se říká. Co vyvolalo tuto podivnou teorií? Jak už bylo výše řečeno, Mark Zuckerberg pochází ze židovské rodiny a právě Židům náleží tajné učení - mystická kabala. Mohl Mark Elliot využít její znalosti, respektive moudrosti svých předků, aby si vše pojistil?

Lucia di Moriani, která se mimo jiné zabývá numerologií, nám k tomu řekla: „Z kabaly vychází i numerologie. Podle ní nese jak datum narození a jméno člověka, tak datum vzniku a název státu nebo firmy, určitý energetický potenciál. Z tohoto úhlu pohledu by pak opravdu nemuselo být datum vybrané ke spuštění tak odvážného projektu voleno náhodně.

Podíváme-li se na numerologický rozbor data 4. 2. 2004, je nosným a základním, tedy životním, číslem sítě Facebook trojka. Ta poukazuje na mentální činorodost, tvůrčí potenciál, originalitu, jistou dávku humoru. Signalizuje dobré navazování spolupráce a kontaktů obecně, naznačuje vynalézavost a nápaditost při řešení problémů. Zahrnuje v sobě i neklid, vznětlivost, touhu po neustálém vývoji.“

Numerologická mřížka prozradila…

Rozbor data spuštění sítě ukazuje dle náhledu Lucia di Moriani, že v tom, čím se zabývá, bude společnost Facebook nadále zastávat čelní pozici a svůj potenciál může využít ve prospěch lidstva.

„Chybějící rovina inspirace ukazuje, že firma byla založena se záměrem nesobeckého předávání poznatků mezi lidmi. Chybějící rovina oddanosti dává předpoklad k tomu uplatnit se a zviditelnit v rámci humanitní i vědecké práce pro lidstvo. Chybějící rovina rozvoje potvrzuje snahu o sdílení, o vývoj něčeho společného. Lze ji brát ale i jako varování před bojovností za skupinu. Toto riziko si společnost v poslední době jistě uvědomuje, jde o situace, kdy se formace různého vyznání či politického smýšlení mohou pokusit sociální síť využít k manipulaci názoru širší veřejnosti. Chybějící rovina vize slibuje velkorysost i vnímavost, dobrou předvídavost - intuici, jasné cíle v rámci další cesty vpřed. Chybějící jednička v datu staví do popředí vědomí „MY“. Dvě dvojky zvyšují intuici, schopnost reagovat na nálady a potřeby uživatelů, ale také větší vnitřní napětí, přecitlivělost. Chybějící trojka naznačuje, že myšlenkové procesy tu probíhají trochu jinak, než je běžné, Facebook žije svým životem. Dvě čtyřky v datu zprovoznění zmiňované sociální sítě zesilují praktičnost, ale mohou vytvářet určitý stres kvůli sklonu k perfekcionismu, snaze vnutit okolí svá pravidla a názory. Chybějící pětka naznačuje, že plány a ambice byly větší, ale k jejich uskutečnění se čehosi nedostává. Chybějící šestka vybízí ke kompromisu, zatímco chybějící sedmička zviditelňuje nebezpečí zahleděnosti do sebe. Chybějící osmička vypovídá o nutnosti pohlídat si kvalitu a chybějící devítka jakoby doporučovala zpomalit tempo, aby vše získalo svůj přirozený řád a rytmus.“

Potenciál skrytý v názvu

Název Facebook prý vznikl podle letáčků, které dostávají studenti prvních ročníků univerzity, kde Mark Zuckerberg studoval (říká se jim „Facebooks“), aby se dozvěděli něco více o spolužácích, mohli se s nimi blíže seznámit. A jak si stojí název úspěšné sociální sítě numerologicky? Lucia di Moriani to zhodnotila následovně: „Číslem realizace, které naznačuje postoj k okolí, vnější projevy, je čtyřka, která se opakovaně objevuje i v datu ‚zrození‘ firmy. Potvrzuje spolehlivost a stálost, opatrný přístup k novinkám a novým myšlenkám, sílu, budování respektu i prestiže díky vlastní píli, úsilí a důslednosti. Intimním číslem, které vypovídá o skrytých touhách a ideálech, je devítka. Společnost Facebook by tedy měla být lidem přínosná, může je inspirovat. Vibračním číslem, které ukazuje na charakter a styl překonávání překážek, je opět čtyřka. Vykresluje přístup manažera, který řeší a likviduje případné potíže velmi metodicky a systematicky. Z tohoto úhlu pohledu lze hodnotit Facebook jako výkonného, spolehlivého, vytrvalého a trpělivého stavitele a dříče, kterého jen tak něco nezastaví. Nepouští se do nepromyšlených akcí, nemusí být ani příliš iniciativní, přesto si dokáže vynutit své.“

(nam)

Foto: Pixabay

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2277851
DnesDnes386
VčeraVčera576
Tento týdenTento týden2306
Tento měsícTento měsíc10100

Partnerské weby