0822dejte si na talíř 2Základem silné kostry a prevence osteoporózy je pestrá a vyvážená strava, která zajistí všechny potřebné vitaminy, minerály a stopové prvky. Zařaďte do jídelníčku co nejvíce potravin s obsahem minerálů důležitých pro stavbu kostí. Z potravin bohatých na vápník je to mák, luštěniny, různá semínka, brokolice, zelí, pórek,

bobulovité ovoce, mandle a mléčné výrobky. Existuje vynikající zdroj vápníku, kterým jsou mořské ryby. Jsou i bohatým zdrojem vitaminu D, který je důležitý pro ukládání vápníku do kostí. Vysoký obsah tohoto minerálu mají některé mořské řasy. Mořské řasy zakoupíte v prodejnách zdravé výživy. Chutná listová zelenina, brokolice, kadeřávek, hlávková a růžičková kapusta hrají významnou roli v prevenci osteoporózy. Bylo zjištěno, že ženy, které jednou nebo vícekrát denně konzumují zeleninu, jsou méně postiženy zlomeninami, především krčku kyčelního kloubu. Pravidelná konzumace čerstvého ovoce, zejména ostružin, borůvek, třešní, malin a citrusových plodů, může být též značně prospěšná. Obsahuje důležitý vitamin C, který zlepšuje zužitkování přijatého vápníku v organismu. Sójové boby a výrobky ze sóji jsou bohaté na fytoestrogeny, tedy látky, které jsou svým složením podobné hormonům a napodobují lidský estrogen. Jsou důležité zejména ve výživě žen v období přechodu.

(žuk)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2276100
DnesDnes555
VčeraVčera1180
Tento týdenTento týden555
Tento měsícTento měsíc8349

Partnerské weby