0125jak 1Při detoxu je mimo jiné důležitý i pitný režim. Vedle bylinných čajů, ovocných a zeleninových šťáv lze sáhnout během očisty po vodíkem obohacené vodě. Ta působí jako silný antioxidant, podporuje játra i ledviny a dodává tělu energii pro sport. Během očisty je záhodno dopřát organismu zvýšený příjem

antioxidantů. Ty jsou obsaženy v řadě druhů ovoce, zeleniny, zeleném čaji či třeba bylinkách jako jsou máta, šalvěj nebo rozmarýn. Novým trendem je tak zvaná vodíková voda, která je výtečným antioxidantem. „Je to voda obohacená o molekulární vodík. Ten dokáže rychle pronikat do buněk v lidském organismu, kde vychytává toxické volné radikály a přeměňuje je na vodu, která dále hydratuje tělo na buněčné úrovni. Je navíc takzvaně selektivní, takže cílí jen na ‚špatné‘ volné radikály, nikoli na ty ‚dobré‘, které se v našem těle rovněž vyskytují,“ vysvětluje Michal Osina ze společnosti FitVoda.

Očista jater a ledvin

Vedle volných radikálů je naše tělo zatíženo i následky obvykle vydatnějšího jídelníčku a právě trávicí soustavě se tak detoxikační kúry věnují nejčastěji. Odborníci doporučují zaměřit se nejen na jaře zejména na očistu jater a ledvin. A i v tomto ohledu může dle vědeckých studií vodíková voda pomoci. Například studie čínských lékařů doložila její výrazný dopad na zlepšení jaterních funkcí, a to dokonce u pacientů s chronickou žloutenkou typu B. Jiná studie japonských odborníků zase ukázala možný příznivý účinek na funkci ledvin.

Cvičení bez bolestí svalů

Nastává období, kdy se lidé naplno pouštějí do cvičení a sportování. Pro ty, kteří si na několik předcházejících měsíců dali pauzu (a také pro ty, kteří se rozhodli zařadit do svého životního stylu výraznější fyzickou aktivitu vůbec poprvé) však mohou být začátky krušné. Je tedy důležité začít cvičit zvolna a nepřepínat se, jinak se dostaví nepříjemné bolesti svalů. K těm napomáhá především hromadění kyseliny mléčné ve svalech. Tvorbu takzvaného laktátu lze omezit zvýšeným pitným režimem (kyselina mléčná se ve vodě rozpustí) i pravidelným, nikoli nárazovým, cvičením.

Energie na delší dobu

Podle pilotní studie z roku 2012, které se zúčastnili i profesionální sportovci, pomůže právě vodíková voda, která nejenže redukuje hromadění laktátu, ale navíc chrání svaly před oxidačním stresem. Ke zlepšení sportovního výkonu pak vodíková voda přispívá i dalším způsobem - pomáhá udržovat, a dokonce i zvyšovat, hladinu adenosintrifosfátu (ATP) v organismu. ATP v našem těle funguje jako energetické palivo a jeho doplňováním nebo nárůstem lze docílit lepších výkonů a déle si udržet energii. Průkopníci a dlouholetí uživatelé vodíkové vody jsou přesvědčeni, že je vhodná nejen pro očistu organismu, ale napomáhá také nastartovat samoléčebné procesy v těle. Setkat se lze také například s tak zvanou živou vodu, která by díky filtrování neměla obsahovat chlór a žádné škodliviny, alkalickou nebo energeticky obohacenou, harmonizovanou či magnetizovanou vodou. Diamantová voda má své zastánce i odpůrce a zdá se, že její sláva pohasíná. Rozhodně bychom měli více přemýšlet o tom, jakou vodu vlastně pijeme.

(luv)

Foto: archiv a Pixabay

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2260153
DnesDnes327
VčeraVčera730
Tento týdenTento týden1742
Tento měsícTento měsíc15561

Partnerské weby