Většinou si koupíme olej, který je levnější, ale není to dobře. Sice ušetříme nějakou korunku, ale co naše zdraví? Tuky a oleje by měly tvořit zhruba pětatřicet procent celkového energetického příjmu. Dávejte přednost rostlinným olejům, protože obsahují nenas ycené mastné kyseliny, které jsou pro zdraví prospěšné. Nutné je sledovat složení olejů, protože se značně liší. Za krále olejů je považován olej olivový až s 85procentním obsahem nenasycených mastných kyselin. Získává se z plodů olivovníku, obsahuje vitamin A a E, které ho chrání před oxidací. Lékaři je proto doporučován, že se lépe vstřebává v zažívacím traktu a je také vhodný pro úpravu potravin smažením

Ještě větší obsah kyselin má olej řepkový. Pro své velmi dobré vlastnosti je označován jako český olivový olej. Obsahuje více vitaminu E než olej olivový, je dostatečným zdrojem omega-3 mastných kyselin stejně jako třeba losos, sleď, makrela nebo vlašské ořechy. Řepkový olej se vyrábí lisováním řepkových semen za studena, přitom si zachovává obsah vitaminu a nenasycených mastných kyselin.
(res)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2199450
DnesDnes227
VčeraVčera549
Tento týdenTento týden2952
Tento měsícTento měsíc9200

Partnerské weby