Přijímání čerstvých potravin včetně antioxidantů, sledování obsahu cukru v ovoci a zelenině společně s kontrolou pitného režimu v denním jídelníčku představují zásady, jež jsou platné, když se soustředíme na zlepšení svých zad. Po máhají nám zachovat přiměřenou tělesnou váhu v poměru k výšce, která má rozhodující vliv na to, zda záda neúměrně nepřetěžujeme. Břicho ve tvaru konve a nošení nadbytečných kilogramů znamenají těžký, zbytečný, a dokonce nebezpečný náklad pro naši páteř.

Nezbytné živiny
Tělo vyžaduje základní živiny, které jsou zastoupeny v uhlovodanech, tucích a proteinech. Spolu s hydratací jsou nepostradatelnou potřebou všech živých organismů. Uhlovodany se nacházejí v zelenině, ovoci a škrobech. Škrob obsahuje například chléb, brambory a těstoviny. Všechny uhlovodany jsou zdrojem energie a vitaminů. Prospěšné tuky, jako jsou jednoduché nenasycené tuky a omega-3 esenciální mastné kyseliny, mají nezastupitelný význam pro hormony. Slouží jako syntetičtí poslové, kteří regulují reprodukci, metabolismus a funkci kostí, a mimo jiné ovlivňují stav kůže, jež je základním obranným systémem imunity.

Poslední, avšak nikoliv nejméně důležité proteiny jsou stavební útvary vytvářející svalový a vazivový systém, který drží klouby pohromadě. Chcete-li zlepšit zdraví svých zad, potřebujete zejména dostatek proteinů, protože jen v zádech se nachází více než padesát kloubů. Zajištění přiměřeného množství proteinů pro neustálou obnovu, kterou potřebuje k pohybu živý organismus, jakým je páteř, vyžaduje speciální péči. Mezi potraviny bohaté na proteiny patří ořechy, libové maso, mořské produkty, celozrnné obiloviny a luštěniny.

Spánek
Tělo a záda mají své limity, a tak stejně jako potřebují kvalitní stravu, nezbytný je i pravidelný odpočinek s regenerací.
(mv)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2201387
DnesDnes458
VčeraVčera603
Tento týdenTento týden1061
Tento měsícTento měsíc11137

Partnerské weby