Krční páteř je nejpohyblivější a nejvíce namáhanou částí páteře. Přetížení a vad né držení hlavy a krku často vede k bolestem zad. Přinášíme několik cviků k uvolnění krční páteře.

Cvičení vsedě:
Provádějte je na židli s opěradlem. Trup držte vzpřímeně, ramena tlačte dolů a hlavu mějte vytaženou vzhůru. Každý cvik opakujte alespoň pět až desetkrát. Dbejte na pravidelný rytmus dýchání.
- Předklánějte a zaklánějte hlavu.
- Uklánějte hlavu do stran.
- Sepněte ruce za hlavou, pak ji předkloňte co nejvíce dopředu a otáčejte ji na jednu a druhou stranu. Přitom můžete krátce zatlačit temenem proti rukám.
. Prsty jedné ruky přiložte na krční páteř, druhou ruku přiložte na protilehlý spánek. Mírně zatlačte ruce proti sobě. Ruce střídejte.
- Položte ruce dlaněmi na ramena, prsty směřují k lopatkám a lokty vpřed. Hlavu vysunujte vodorovně vpřed a dozadu. Nepředklánějte se.

Cvičení vleže:
Cvičení provádějte na rovné, pevné podložce. Paže jsou připažené a dlaně leží na podložce.
- Ležte rovně na podložce, hlavu vysunujte vzhůru a ramena tlačte dolů.
- Ležte rovně na podložte, hlavu zvedejte a přibližujte k hrudní kosti. Pak hlavu otáčejte k jednomu rameni a zpět. Totéž na druhou stranu.
- Ležte rovně, hlava zůstává také na podložce, jen jí otáčejte vpravo a vlevo.
(ksa)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2279809
DnesDnes144
VčeraVčera780
Tento týdenTento týden4264
Tento měsícTento měsíc12058

Partnerské weby