Je to typ cvičení, které zachovává dobré zdraví. Zvyšuje celkovou výkonnost svalů a srdce, zlepšuje metabolismus, čímž navozuje pocit pohody. Obnovuje síť kapilár v srdci a svalech, zvyšuje plicní objem a zlepšuje zásobení buněk kyslíkem. Podněcuje vylučování tělesných toxinů kůží, ústy a nosem, protože dochází k zrychlenému dýchání a uvolňování slizů a hlenů. Kuřák, který začne běhat, se často začne dávit hlene m, uvolněným právě z dýchacího systému. V neposlední řadě cvičení snižuje hladinu cholesterolu v krvi.
To, do jaké míry aerobní cvičení prospěje našemu srdci, záleží hlavně na délce a pravidelnosti cvičení. K tomu, aby se dostavily příznivé výsledky, je nutné cvičit nejméně třikrát týdně dvacet minut. Pozor ale na to, abychom ze začátku cvičení nepřehnali, musíme začínat pomalu, dát šanci srdci, plicím a svalům, aby se přizpůsobily. Jestliže chcete začít běhat, začněte s chůzí, postupně zvyšujte délku trasy a teprve potom tempo. Posléze začněte s pomalým klusem, za několik měsíců byste měli být v dostatečné kondici na opravdový běh.
Ačkoliv se lidé, kteří jsou zvyklí hodně sedět, začnou cítit lépe již po několika dnech cvičení, k opravdovému fyzickému zlepšení dojde až po určité době. Je třeba mít trpělivost a vytrvalost, výsledky se zcela jistě dostaví. Postupně zmizí chronické bolesti v zádech, odejdou migrény, pocit únavy, může se zlepšit zrak. Cvičení na konci únavného dne může přispět k pocitu odpočatosti a obnovení energie, které nejsou ničím nahraditelné.
(res)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2201272
DnesDnes343
VčeraVčera603
Tento týdenTento týden946
Tento měsícTento měsíc11022

Partnerské weby