Patříte k těm, co si na začátku nového roku dávají předsevzetí, že na sobě začnou pracovat, chtějí být lepší? Pokud se týká kondice a nemáte s pohybem žádné zkušenosti, nic se neděje. Cvičit se dá v každém věku, datum narození je pouhé

číslo. Rekreační sport je vždy šance na pozitivní změnu v životě. Nejde jen o vzhled, ale také o zdravotní stránku, prevenci. Je vědecky dokázáno, že pravidelná fyzická aktivita snižuje riziko onemocnění civilizačními chorobami, jakými jsou například cukrovka, rakovina, kardiovaskulární nemoci, v neposlední řadě Alzheimerova choroba, obezita, osteoporóza a mnohé další. Pohyb nabízí možnost cítit se dobře a vypadat mladší, je to cesta k dobré náladě, vitalitě, k větší chuti do života.

Jak si na sport zvyknout? V prvé řadě je nutné dávat si rozumné, krátkodobé a především dosažitelné cíle. Důležitá je také správná motivace. Říkejte si, že tělo bude pevnější, přestanete se zadýchávat do schodů, ulevíte nervozitě a stresu po celodenním pracovním vypětí, zlepšíte kvalitu spánku, seznámíte se s novými lidmi. Nejlépe je začínat s nenáročným pohybem s ohledem na tělesné možnosti, zdravotní stav, co vás bude bavit, přinese potěšení. Je třeba zařadit ho do svého týdenního rozvrhu a přísně ho dodržovat. Jen tak si na něj vytvoříte návyk. Kdo s pohybem začíná, musí počítat s tím, že začátky nemusí být nejjednodušší a mnohokrát se dostaví chuť své předsevzetí vzdát.

Třicátníci jsou obecně na vrcholu svých sil. Patří k věkové skupině, která je nejvíce zatížená stresem, a tak by se mohly stát nejoblíbenějšími pohybovými aktivitami sporty na vyšší tepové frekvenci. Na špatnou kondici způsobenou například sedavým zaměstnáním bude dobrou relaxací kruhový trénink v posilovně, spinning, běh.

Pro běžecké začátky je vhodný i věk kolem čtyřicítky. Udržet si pevnou postavu, mladistvý vzhled, krásu, mít hmotnost pod kontrolou pomůže ženám středního věku cvičení v posilovně, posilování a formování problematických partií pomocí pilates, power jógy.

Muži se čtyřmi křížky na zádech se mohou zdravě hýbat v posilovně, ideální pro ně bude funkční trénink, jenž využívá ke cvičení speciální pomůcky, jako jsou balanční míče, závěsné systémy, pilates stroje a další fitness pomůcky. Fyzičku si mohou udržovat během, tenisem, lyžováním.

Po padesátém roce věku je třeba ke cvičení přistupovat s opatrností. Pro udržování dobrého stavu pohybového aparátu lze doporučit tenis, turistiku, pilates.

I pro seniory jsou vhodné aerobní aktivity, které prospívají srdci, zmírňují dýchavičnost, posilují imunitní systém, podílejí se na zvýšení rovnováhy, správném držení těla a podobně. Vhodné je cvičení s nejrůznějšími pomůckami, jako jsou overbally, gumy, jóga, dynamická zumba, golf, cykloturistika, pěší chůze.

(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2203927
DnesDnes217
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3601
Tento měsícTento měsíc13677

Partnerské weby