Občasná zatuhlost za krkem, bolesti vystřelující do hlavy, špatná poloha ve spánku nebo držení těla, prudký pohyb, ale mnohdy také psychické příčiny, jako jsou smutek, zlost, zklamání, mohou vést k bolestem šíje. Tímto problémem trpí zejména ti, kdo stráví dlouhé hodi ny u počítače, mají sedavé zaměstnání nebo práci se stále stejnými pohyby. Někdy pomůže ztuhlá místa rozmasírovat, důležité je udržet krční svalstvo v teple. Výbornou prevencí je několikrát denně provozovat jednoduché cvičení. Například plynule otáčet hlavou na stranu, aniž by byl pohyb bolestivý a nepříjemný. Stejně postupujeme s pomalými úklony hlavy nahoru a dolů. Dobrou gymnastikou v prevenci zatuhlosti šíje je kroužení rameny, přičemž hlava zůstává vzpřímená.
(mp)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2204167
DnesDnes457
VčeraVčera499
Tento týdenTento týden3841
Tento měsícTento měsíc13917

Partnerské weby