Nežádoucí, nevědomý, nechtěný únik moči. Inkontinence je problém medicínský, společenský, psychický a týká se každého patnáctého člověka na světě. U žen se nejčastěji projevuje stresová inkontinence, kdy malé množství moči může uniknout při kašli, smíchu, zdvíhání těžších břemen, při podřepu a podobně. Zapříčiňuje ji pokles pánevního dna po porodu, v těhotenství, menopauze a nadváha. Mezi další faktory, které mohou negativně ovlivnit fungování dolních močových cest je pooperační stav, cukrovka, nedostatek pohybu, či neurologické onemocnění. V mnohých případech se lehčí forma úniku moči dá zvládnout speciálním cvičením na posílení břišních a pánevních svalů, jedná se o Kegelovy cviky. Toto cvičení vzniklo ve dvacátých letech 19. století a sloužilo na nápravu drobných anatomických odchylek vzniklých při porodu. V současnosti se využívají jako prevence ochablých svalů pánevního dna. Lze je provádět na jakémkoli místě, tedy třeba na autobusové zastávce při čekání na dopravní spoj, v kanceláři, doma při vaření. Jak na to?
Přestavte si, že zadržujete stolici, a vzápětí stáhnete řitní svěrače. Přitom nechte v klidu svaly dolních končetin, břicha i zadečku. Jen stahujte svaly co nejpevněji bez toho, že byste přitom stahovali jiné partie. Ze začátku by mělo jít o krátké stahy a postupem času se jejich délka může prodlužovat až na deset sekund. Opakujte nejlépe desetkrát a to nejméně třikrát denně. Při stahování vás to bude nutit zadržovat dech, což je nevhodné. Pamatujte na to, že při napínání svalů je dýchání důležité.
Kegelovy cviky jsou také vhodné při problémech s močením. Další cvik je vhodné provádět při návštěvě toalety, když si potřebujete ulevit. Během močení přerušte na chvíli proud moči a soustřeďte se na svaly v přední části pánve.
(pru)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1991304
DnesDnes670
VčeraVčera824
Tento týdenTento týden2324
Tento měsícTento měsíc10920

Partnerské weby