V dnešní době vystupují do popředí mnohá gynekologická ženská onemocnění. Léčení těchto potíží je pochopitelně nezbytné svěřit do rukou lékaře.
Předmenstruační syndrom (PMS) a bolestivá men struace

Krátce před menstruací trpí velká část žen bolestmi hlavy, extrémními změnami nálady, bolestmi ňader, únavou a podrážděností. Potížemi před menstruací je postiženo téměř osmdesát procent všech žen ve věku dvacet až čtyřicet let. Nepříjemné potíže mohou ženu velmi oslabit a někdy dokonce přinutit k pobytu na lůžku. Některé léky sice mohou zmírnit či potlačit bolest, ale nevyřeší příčinu. Příznaky se často zmírní po narození prvního dítěte nebo při užívání antikoncepce.

Úprava stravy
Zmírnění příznaků PMS může do jisté míry ovlivnit stravování. Jezte vyváženou stravu s nízkým obsahem tuků, přiměřeným množstvím bílkovin, vlákniny a složených sacharidů. Snažte se omezit solení, cukr, kofein a alkohol.

Při menstruaci dochází ke krvácení, čímž organismus ženy ztrácí dvojnásobek až čtyřnásobek denní potřeby železa. Asi patnáct procent menstruujících žen trpí vážným nedostatkem železa. Průvodním jevem je rychlá únava a větší sklon k infekcím. Množství železa musí být doplněno, a to nejlépe z potravin, které jsou na železo bohaté - játra, jelítka, ledvinky, játrové paštiky, melasa, sušené meruňky, dýňová a slunečnicová semena, mandle a sušené pivovarské kvasnice.

Nepostradatelné vitaminy
Vitamin C v podobě potravinového doplňku pomůže snížit těžké menstruační krvácení a také omezí návaly. Vitaminy skupiny B se někdy označují jako „energetické vitaminy“, neboť jsou nepostradatelné pro správné fungování nervů a svalů. Nedostatek těchto vitaminů je spojen s menstruačními křečemi, silným krvácením a pocitem napětí v prsou. (jam)
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1875350
DnesDnes683
VčeraVčera1029
Tento týdenTento týden4993
Tento měsícTento měsíc17921

Partnerské weby