Při prudkých změnách počasí, kdy dochází k náhlému vzestupu a poklesu teploty, nestačí krevní oběh na to, aby si udržel konstantní teplotu. Nejlépe se osvědčuje pohyb, ale také střídavé sprchování horkou a stud enou vodou, jež dokáže potlačit i nepříjemné průvodní jevy, jako jsou například bolesti hlavy.
Kdo se pravidelně věnuje otužování, lépe odolává útokům virózy a chřipkové epidemii. S otužováním můžete začít kdykoliv, na věku nezáleží, jen ti starší musí být na sebe opatrnější, nic nepřehánět a dodržovat následující pravidla:
*Začněte se sprchovat vlažnou vodou, pak postupně přidávejte opatrně podíl vody studené.
*Nejlépe je sprchovat se studenou vodou, a to každé ráno, ale tímto způsobem se můžete otužovat i večer.
*Neotužujte se po sportovním výkonu, je dobré nějakou dobu počkat.
*Hned po osprchování se důkladně osušte - třete se froté ručníkem, podpoří se prokrvení, pak se oblečte.
*Sprchování studenou vodou by zpočátku nemělo trvat déle než dvě minuty.
Otužování jako terapie pomáhá při bolesti zad, je silnou zbraní proti nachlazení, angíně a chřipce. Podporuje psychiku, příznivě působí proti alergiím a vysokému krevnímu tlaku. Pokud otužilý člověk onemocní, většinou jeho nemoc probíhá mírněji a také je doba nemoci kratší.
(res)

DODATEK
Otužování není vhodné pro osoby se srdečními potížemi. Děti a starší osoby by se měly otužovat jen pozvolna, v případě nějakých chorob je lépe se poradit s ošetřujícím lékařem.

 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2165814
DnesDnes283
VčeraVčera695
Tento týdenTento týden1614
Tento měsícTento měsíc11990

Partnerské weby