Únava sama o sobě není nemoc, ale bývá jedním z příznaků některých zdravotních problémů - přepracovanosti, nespavosti, nesprávných životních návyků nebo nedostatečné výž ivy.
Špenát. Je potravinou, která je už tradičně využívána při nervové vyčerpanosti a únavě. Kromě řady živin obsahuje i značné množství železa, které pomáhá proti únavě, závratím a malátnosti.
Čaje. V boji proti únavě jsou vhodné nápoje, které obsahují dráždivý kofein, alespoň na čas je zkuste nahradit lipovým čajem nebo čajem z květů černého bezu, oslazeným medem. Vitalizující účinky bude mít nápoj připravený z jedné lžičky medu a šťávy z poloviny citronu, rozmíchaných ve sklenici vody.
Vitamin C. Je také prokázáno, že konzumace potravin se zvýšeným obsahem vitaminu C odstraňuje pocity únavy. Tento vitamin zlepšuje imunitní funkce a posiluje činnost nadledvinek, které řídí tvorbu stresových hormonů v organismu.
(žuk)

DODATEK
Nejbohatším zdrojem draslíku jsou například sušené švestky a meruňky, sója, fazole, čočka, vlašské ořechy, mangle, jogurt, špenát, jablka, hroznové víno, paprika, telecí maso.
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2011426
DnesDnes44
VčeraVčera727
Tento týdenTento týden1506
Tento měsícTento měsíc7751

Partnerské weby