Růstový hormon je vylučován hypofýzou - nejvíce v době dospívání. Zhruba po třiadvacátém roce začíná jeho produkce klesat a s pokračujícím věkem pak tento pokles nabírá stále vyšších obrátek. To má za následek jeden nepříjemný fakt: čím jsme starší, tím hůře se nám tvoří svalová hmota, více se ukládá tuk a hůře se shazují nadbytečné kilogramy.
Naštěstí můžeme produkci růstového hormonu alesp oň částečně ovlivnit. Jednou z možností je strava. Pro syntézu této sloučeniny je zapotřebí dostatečný příjem aminokyselin, zejména pak argininu, lysinu a ornitinu. Najdeme je například v libovém mase, rybách, ovesných vločkách, slunečnicových a sezamových semínkách, luštěninách, kukuřici, ořechách a podobně.

Důležitá je také správně zvolená pohybová aktivita. Produkci růstového hormonu přitom příznivě ovlivňuje zejména posilování a anaerobní aktivity - tedy ty, při nichž tepová frekvence přesáhne 85% maxima ( obvykle přes 170 tepů za minutu). Pokud chceme zhubnout nebo si udržet štíhlou postavu do vysokého věku, je třeba se věnovat kromě aerobních aktivit, při nichž se spaluje nejvíce energie, také pohybu anaerobnímu. Například běhání doplnit posilováním, ale také intervalovým tréninkem, kdy se určité úseky běží sprintem, jiné volným vyklusáním nebo svižně.
(vba)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2128723
DnesDnes95
VčeraVčera810
Tento týdenTento týden3510
Tento měsícTento měsíc22216

Partnerské weby