Pokud kouříte už celou věčnost a vaše denní dávka přesahuje víc než krabičku cigaret, nečekejte, že dokážete přestat ze dne na den. Nestyďte si pomoci nikotinovou pastilkou nebo náplastí. Navíc nedoufejte, že to b ude úplně bezbolestné. Musíte počítat s abstinenčními příznaky jako je nervozita, bolest hlavy, poruchy spánku, pocit hladu, deprese. Odborníci uvádějí, že touha po cigaretě vrcholí jeden týden po zanechání kouření. Po osmi týdnech by však měla ustoupit jak nutkavá chuť na cigaretu, tak abstinenční příznaky.

Jak zatočit s cigaretami, vám poradí naše šestero:
*Proč chcete skončit? Sepište si všechny důvody, proč je pro vás důležité přestat s kouřením. To bude váš první úkol. Seznam mějte stále na očích.
*Zahoďte cigarety. Stanovte si den D. Nejlepší je přestat naráz. Nekouřit vůbec je snazší než kouřit málo. Zničte všechny cigarety, ze svého okolí odstraňte popelníky a vše, co by vám kouření připomínalo.
*Pochlubte se okolí. Rodině i spolupracovníkům oznamte, že nekouříte, a požádejte je, aby vás ve vašem úsilí podpořili.
*Pijte hodně vody a zažeňte hlad. Zásobte se vodou a šťávami, které potlačují chuť na cigaretu. Po ránu vypijte sklenici vody s jablečným octem, pijte minerálky s hořčíkem. Snězte každé dvě až tři hodiny nějakou nekalorickou pochutinu.
*Dýchejte zhluboka. Naučte se nějakou techniku, jako je například „švédská metoda dýchání“. Touhu po cigaretě překonáte hlubokými nádechy a výdechy.
*Vyhýbejte se kuřákům. Ve volném čase si hledejte zdroje endorfinů a vyhýbejte se kuřácké společnosti. Jděte do kina, na procházku, cvičte, sejděte se s přáteli nekuřáky. Když vám někdo vnutí cigaretu, s klidem ji rozdrobte do popelníku.
(vlab)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2318159
DnesDnes813
VčeraVčera1226
Tento týdenTento týden2963
Tento měsícTento měsíc25085

Partnerské weby

apartman banner