Zapomínáte-li často například telefonní čísla, sotva si pamatujete, kde jste nechali položené klíče nebo jiné věci, může to být signál, že mozek leniví. Naše paměť je jako sval, který musíme trénovat. K tomu je velmi vhodné luštit křížovky, sudoku, hrát spol ečenské hry, hodně číst.

Deset dobrý rad, jak trénovat mozek
* Začněte se učit cizí jazyky nebo oprašte zapomenuté znalosti, trénujete si tak paměť, ale i logické myšlení.
* Mozku také prospěje hodně smíchu, neboť se uvolňuje látka endorfin. Rozesmátý člověk má dobrou náladu a smíchem se aktivuje část mozku.
* Vyhlaste válku stresu, ten dlouhodobý vyplavuje hormon kortizol, který má na paměť zničující vliv.
* K dobré funkci mozku napomáhá kvalitní spánek. V době spánku si mozek ukládá vše, co se člověk během dne naučí.
* Dodat mozku energii je nutné hned po ránu, proto je žádoucí vydatně snídat. Během dne si dopřejeme několik menších porcí jídla, nezapomínáme na ovoce a zeleninu.
* Posilujte své sebevědomí, myslete pozitivně a na své úspěchy. Netrapte se kvůli záležitostem, které nedopadly dobře, těmi je lépe se nezabývat.
* Pokud máte ve zvyku používat jen a jen pravou ruku, je žádoucí při některých pracích vyzkoušet také levačku. Tak přimějete k práci i jiné části mozku.
* Zkuste nějakou podstatnější změnu, například změňte cestu do práce, zkuste nakupovat v jiném obchodě, protože mozek pravidelnost nevnímá.
* Rozhýbejte tělesnou schránku. Dobře fungující mozek potřebuje dostatečné množství kyslíku. Ten mu dodá hlavně pohyb. Choďte rychlejší chůzí hlavně v přírodě, pokud možno chůzi věnujte každý den alespoň půl hodiny.
* Změňte polohu potřebných věcí. Například v kanceláři odkládejte jinam sešívačku, svorky, kancelářský papír a jiné drobnosti, které ovšem každý den ke své práci potřebujete. Máte-li je každý den na stejném místě, nemusíte vůbec přemýšlet a vše děláte automaticky. Budou-li pokaždé jinde, mozek bude nucen pracovat a posilovat se.

Naši paměť oživí
Lecitin - látka potřebná k tvorbě buněčných membrán, snižuje hladinu cholesterolu.
Nikotin - opravdu zlepšuje koncentraci, ale jen na krátkou dobu
Kofein - po šálku kávy ožijeme.
Vitaminy - některé druhy vitaminů dokáží mozek povzbudit - zrychlit, například vitamin B 6. Ale i obyčejný vitamin C dokáže mozek nastartovat.
(res)
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2217158
DnesDnes470
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden1555
Tento měsícTento měsíc9683

Partnerské weby