Máte v sobě napětí, které vám brání usnout? Zkuste následující relaxační metodu, která vás před spánkem uklidní, uvolní a podaří se vám snadněji usnout. V posteli si lehněte na břicho a mírně se přetočte na pravý bok. Hlavu otočte doprava, pra vou nohu pokrčte v koleni a vytočte doprava, stejně tak pravou ruku ohněte v lokti a položte vpravo vedle těla. Levou nohu nechte ležet rovně, levou ruku mějte volně položenou podél těla. V této poloze zhluboka dýchejte. Po chvíli se přetočte doleva a totéž opakujte na této straně.

Blahodárně na přivolání spánku působí aromaterapie. Vůně éterických olejů z bylinek jako jsou levandule, ylang-ylang, meduňka, rozmarýn, santal a bergamot, podporují v mozku produkci serotoninu, což je neurochemické sedativum evokující hluboká stadia spánku. Před spaním si můžete dopřát koupel obohacenou několika kapkami aromatických olejů z uvedených rostlin nebo si zkuste na polštář nakapat jednu až dvě kapky uvedeného oleje.

Nezapomínejte na pohyb. Pravidelné cvičení pomáhá zbavit se stresu a uklidňuje. Necvičte však večer těsně před spaním. Pro lepší usínání můžete provádět jednoduchou masáž - prostředníkem a ukazováčkem nebo palcem lehce masírujte pokožku asi dva centimetry od vnějších očních koutků. Masírování provádíme malými krouživými pohyby a tlak musí být velmi jemný. Tato masáž pomáhá i při bolesti hlavy a celkově uklidňuje.
(žuk)

Na co také nezapomeňte:
Pití kávy, čaje a některých dalších nápojů, které obsahují kofein, byste se měli vyvarovat od časného odpoledne až do doby spánku. Trpíte-li nespavostí, nikdy nekuřte před spaním, neboť cigareta je účinný stimulující prostředek.

 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2217170
DnesDnes482
VčeraVčera541
Tento týdenTento týden1567
Tento měsícTento měsíc9695

Partnerské weby