Vysoké podpatky, dlouhé hodiny strávené za kancelářským stolem nebo naopak náročné zaměstnání, kdy je člověk neustále v poklusu, nohám nesvědčí. Za oteklými kotníky, zvýšenou únavou, poruchami krevního oběhu a jinými obtížemi bývají zpravidla vedle sedavého zaměstnání také nadváha, hormonální antikoncepce, kouření, nedostatek pohybu. Všem tě mto nepříjemným projevům lze zabránit účinnou prevencí. Co nohám dopřát, aby byly i po náročném pracovním dni v kondici?
*Pokud musíte v zaměstnání dlouho stát nebo sedět, snažte si dělat krátké přestávky, v nichž se alespoň krátce projdete, nebo kotníkům dopřejete malé krouživé pohyby.
*Nohám celkově prospívá pohyb. Nejvhodnější jsou turistika, běh, plavání, jízda na kole, tanec, méně už sporty, při nichž dochází k nadměrným otřesům, jako je například tenis, sjezdové lyžování a podobně.
*Nezapomínejte na to, že k bolavým nohám často vede nadměrná hmotnost, proto je dobré mít svou váhu pod kontrolou.
*Zanedbatelný není ani jídelníček. Strava by měla obsahovat hodně vlákniny, vitaminu C a méně nasycených tuků. Dbát je třeba o dostatečný pitný režim, který zabrání zácpě a nadváze.
*Pro zdraví nohou je dobré často střídat obuv. Nenosit střevíce bez podpatků, ale ani s výškou podpatků to nepřehánět. Ideální je mezi třemi až pěti centimetry.
*Vždy, když máte možnost, se snažte odpočívat s nohama ve zvýšené poloze.
*Nohám nesvědčí příliš těsné oblečení, tedy velmi úzké kalhoty nebo škrtící podkolenky a ponožky.
*Od pocitu únavy a těžkých nohou uleví příjemná koupel, ne však příliš horká. Výbornou relaxací je masáž chodidel.
(map)

DODATEK
Na odřeniny z nových bot blahodárně působí měsíčková mast či heřmánkový odvar. Obyčejné ledové kostky z mrazničky zmírní bolesti od puchýřů a otlaků.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2200649
DnesDnes323
VčeraVčera562
Tento týdenTento týden323
Tento měsícTento měsíc10399

Partnerské weby