Únava mívá řadu příčin, bývá důsledkem psychické zátěže, stresu, deprese a nedostatku spánku. Často bývá spojena s chudokrevností a poruchami krvetvorby, se špatnou funkcí štítné žlázy. Důležitá je vyvážená a pestrá strava, jejíž nedílnou součástí jsou přírodní potraviny. Opravdové povzbuzení a příliv energie zajistí obilné vločky a klíčky, třeba v podobě müsli, které jsou přirozeným posilujícím lékem při únavě, vyčerpání a po nemocech. Složité sacharidy, které jsou například v těstovinách a celozrnných potravinách, zvyšují vytrvalost a dodají energii. Součástí jídelníčku by měly být luštěniny, zejména čočka, která přispívá k vitalitě a duševní svěžesti a pomáhá proti únavě a poklesu výkonnosti. Zdrojem důležitých látek pro život je čerstvá zelenina a ovoce. Miska čerstvé zeleniny nebo ovoce denně je významným dárcem životní síly a energie. Vitalitu, životní sílu a duševní svěžest dodá pravidelné zařazování růžičkové a hlávkové kapusty do jídelníčku. Navíc zlepšuje náladu a posiluje odolnost organismu. Mořské ryby pomáhají doplňovat omega-3mastné kyseliny, které zvyšují odolnost organismu. Rostlinným zdrojem cenných kyselin jsou lněná semínka.

Před spaním nejezte tučné a syté pokrmy, žaludek musí potravu zpracovávat, spánek nebude kvalitní a to má za následek únavu. Omezte sladkosti, cukr a tučná jídla, nepijte alkohol.
(jam)

DODATEK
Únava je přirozeným následkem fyzické či duševní námahy. Silná a nevysvětlitelná únava, která ani po odpočinku nemizí a projevuje se delší dobu, se nazývá chronický únavový syndrom.
 

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2279848
DnesDnes183
VčeraVčera780
Tento týdenTento týden4303
Tento měsícTento měsíc12097

Partnerské weby