Bylo již mnohokrát prokázáno, že zvýšená konzumace rafinovaného bílého cukru může představovat vážná zdravotní rizika. Od ostatních potravin se liší tím, že je pouze zdrojem energie a není nositelem žádných výživných látek. Naopak k trávení bílého cukru organismus potřebuje některé vitaminy skupiny B a minerály. Z celkového množství přijatého cukru se třicet až čtyřicet procent mění na tuk a přispívá k obezitě. Zvýšená konzumace cukru také zvyšuje hladinu cukru v krvi a riziko cukrovky ve stáří, podporuje vznik zubního kazu, přispívá k překyselení našeho organismu, čímž oslabuje imunitní systém a je rizikovým faktorem pro vznik mnoha závažných onemocnění. Navíc cukr se v organismu velmi rychle odbourává a zvedá hladinu cukru v krvi, která poté zase rychle klesá. Starší lidé mohou na tyto prudké změny hladiny cukru v krvi reagovat neklidem, roztěkaností, nedokáží se soustředit.

Hnědý cukr, někdy nazývaný též jako přírodní či natural, neprochází procesem rafinace, takže je obohacen o melasu a zachovává si některé cenné látky, zejména minerály, vitaminy a enzymy. Můžeme se setkat s několika typy přírodních cukrů, některé se vyznačují většími krystaly zlatohnědé barvy a obsahují více melasy, která mu přidává výraznější chuť.
(žuk)
 

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1969417
DnesDnes73
VčeraVčera798
Tento týdenTento týden3554
Tento měsícTento měsíc15022

Partnerské weby