Cítíte se slabí a vyčerpaní? Bývá váš spánek přerušovaný, a tak se stává, že vstáváte ještě více unavení a podráždění? Někdy k odstranění pocitu únavy stačí odříct si dlouhé noční vysedávání u televize a alespoň jednou týdně se pořádně vyspat, i kdybyste měli vstávat až k obědu. Pokud máte problémy se spánkem, je nezbytné dodržovat některá pravidla:
+ Důležitá je tzv. fialová hodina, což je poslední hodina předtím, než jdete spát. V té době se věnujte pouze klidným a nenáročným činnostem.
+ Člověk lépe usíná, když nemá plný žaludek, alespoň dvě až tři hodiny před spaním nejezte, a už vůbec nejezte nic těžce stravitelného.
+ Všechny uspávací prostředky jsou do jisté míry návykové. Než sáhnete po tabletce na spaní, zkuste využít účinné látky, které příroda ukryla do některých bylinek, jako je například meduňka, lipový květ, květ černého bezu, heřmánek, máta nebo extrakt z kozlíku lékařského, známý jako valeriánské kapky.
+ Usínání usnadňují tzv. spánkové rituály. Spánek se dostaví mnohem snadněji, jestliže k němu budete uléhat každý den v určitou hodinu, v určitém prostředí. Pomáhá i to, když před spánkem budete vykonávat některé opakující se úkony - třeba poslech uklidňující hudby nebo pití bylinkového čaje.
+ Choďte spát v dobré náladě, nepřemýšlejte o problémech a potížích.
(žuk)

DODATEK
Pokud nemůžete usnout, zhruba po 30 minutách nespaní vstaňte, vykonejte nějakou drobnou činnost, kterou jste odkládali, nebo začněte číst knihu.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2169266
DnesDnes516
VčeraVčera569
Tento týdenTento týden516
Tento měsícTento měsíc15442

Partnerské weby