Bolest svalů vzniká po příliš velké tělesné námaze nebo může být důsledkem svalových křečí, které většinou vznikají ve spánku a nejčastěji postihují lýtkové a stehenní svaly. Někteří lékaři se domnívají, že za bolestmi svalů je mikroskopické poranění svalů nebo porucha v nervovém systému. Tímto

onemocněním trpí asi tři procenta populace. Svalové bolesti zmírňuje vitamin C, který zabraňuje zánětům a jehož pravidelným užíváním se zlepšují potíže nemocných. Trpíte-li častěji na namožení svalů, je nezbytné zásobovat organismus dostatečným množstvím vápníku a hořčíku. Hořčík je nezbytný pro vstřebávání vápníku, jeho nedostatek má za následek slabost svalů a zhoršený pohyb. Nezbytná aminokyselina tryptofan hraje důležitou úlohu v citlivosti na bolest. Upravte jídelníček tak, aby v něm bylo dostatek potravin, v nichž jsou obsaženy - obilné klíčky, ovesné vločky, sýry, brambory, luštěniny, banány, ořechy, slunečnicová a sezamová semínka, čokoláda s vyšším obsahem kakaa. Jezte hodně čerstvého ovoce a zeleniny, zásobují organismus látkami mírnícími bolest. Nezapomínejte ani na mořské ryby, celozrnné potraviny a luštěniny.

(jam)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

2015210
DnesDnes377
VčeraVčera722
Tento týdenTento týden377
Tento měsícTento měsíc11535

Partnerské weby