0823pročSportovní aktivity by neměly být pouze výsadou dvacetiletých - třicetiletých lidí. I ve středním věku je pohyb stejně důležitý jako vyvážený jídelníček. Není žádnou vzácností, že s přibývajícími lety už tu a tam něco zabolí, tělo se při větší zátěži ozývá, ráno už se

nevstává s takovou lehkostí. Proč je důležité se hýbat, přestože roky neodvratně přibývají? S pravidelným pohybem se kosti udržují pevné a lépe odolávají řídnutí, svaly neochabují a aktivně podporují kostru, srdce a plíce zůstávají výkonné a cévy průchodné, hmotnost snadněji drží pod kontrolou. Dělat ze sebe po padesátce nezdolného borce v posilovně, dokazovat si, že i maraton je záležitost, na kterou máte, je nesmysl. V prvé řadě by měl sport být zábavou, člověk by se měl na něj těšit a ze svých výkonů radovat, ať už jsou na jakékoliv úrovni. Důležité je poslouchat tělo, podřídit pohyb momentální náladě, fyzické kondici. Ať už budete věnovat víkendy procházkám, náročnějším turistickým túrám, kochat se na kole přírodou, nebo se rozhodnete navštěvovat pilates, aquaaerobik či jógu, je třeba tělo nestresovat, mělo by jít o pohyb plynulý, bezpečný, šetrnější ke kloubům. Chvála tomu, kdo není trénovaný, a přesto se rozhodne s pohybem začít po padesátce. Nikdy není pozdě, jen to nechce všechno strhnout najednou. Trénink je třeba dávkovat, zátěž postupně zvyšovat. Místo pohodlného vysedávání před televizní obrazovkou, pasivního trávení volného času u počítače to chce obléknout teplákovou soupravu a začít se hýbat. Tahle radikální změna životního stylu žádá nejen dobré předsevzetí, pevnou vůli, správnou motivaci, ale také trpělivost a výdrž. Ale věřte tomu, že to stojí za to.

(mav)

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2260162
DnesDnes336
VčeraVčera730
Tento týdenTento týden1751
Tento měsícTento měsíc15570

Partnerské weby