Jak to dělají, že nejsou tlusté? Řeč je o Francouzskách, které si běžně dopřávají čokoládové croissanty, křupavé bagety, sladké palačinky, lahodné dezerty, skvělé jídlo, a přesto se netrápí nadváhou. Co bychom se měly od nich naučit? Proč je snídaně důležitá?
Snídaně je základ celého dne, tělo získává po noci energii. Pokud vám nevyjde čas na snídani, tělo přeřadí hned po ránu na úsporný režim a spalování tuků se tak vůbec nerozběhne. Ať už si pochutnáte na plátku celozrnného chleba se šunkou, nebo máte ráda vajíčka, jakákoliv volba je dobrá. Pokud zvolíte druhou variantu - vaječnou - organismu dopřejete bílkovinnou bombu, která skvěle zasytí a zcela jistě vás během dne přejde chuť na mlsání.
Nic si nezakazujte!
Francouzsky nepočítají kalorie ani nemají výčitky svědomí, když občas zahřeší tabulkou čokolády. Nic si nezakazujte. Čím víc věcí si dáte na seznam zakázaných potravin, tím větší chuť vás bude ovládat. Tomuto zlozvyku se vyhnete, pokud nebudete mít doma žádné zásoby. Jestliže ve spíži hromadíte oblíbené sušenky, chipsy, oříšky, je pochopitelné, že svoji pevnou vůli nehřešit snadno porušíte.
Udělejte si pohodu
Jste zvyklá při jídle sledovat televizi, vařit, dělat s dětmi školní úkoly, je vaším pravidlem, že jíte při chůzi nebo ve stoji? Na jídlo si udělejte čas, vychutnávejte si každé sousto, neřešte při něm žádné problémy a starosti, jezte s potěšením.
Čím zahnat hlad. Pamatujte na to, že hlad je převlečená žízeň. Máte-li pocit hladu, zkuste ho přemoci sklenicí minerálky, obyčejné vody, bylinkového čaje. Pokud málo pijete, hrozí únava, bolest hlavy. Kručení v břiše můžete přemoci pár kousky mandlí, jablkem či jiným ovocem, zakousněte se do müsli tyčinky, něčeho malého, abyste utišila chuťové buňky.
Menší talíř. Zkuste vyměnit běžné talíře na hlavní chod za dezertní. Tím zmenšíte porce jídla, snížíte kalorie. Jak dokazují nejrůznější výzkumy, také barva nádobí může při hubnutí sehrávat velkou roli. Pokud si budete servírovat jídlo na modrý talíř, budete jíst v klidu, pomaleji, modrá barva navíc uklidňuje.
Pohyb každý den. Francouzsky netloustnou, protože chodí pěšky. Věnujte se každý den nějakému pohybu. Není důležité, jaký sport zvolíte. I obyčejná chůze, šlapání do schodů, pár dřepů u televize přispěje k hubnoucímu efektu.
(mav)

RADA SPIRITU
Stoupáte na váhu každý den, abyste se přesvědčila, jak vaše dieta pokročila? Úbytek kilogramů stačí kontrolovat jednou týdně, vaše hubnoucí úspěchy tak budou zřetelnější.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2150024
DnesDnes315
VčeraVčera521
Tento týdenTento týden4292
Tento měsícTento měsíc17839

Partnerské weby