Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a měla by být dostatečně pestrá, vydatná, z kvalitních čerstvých potravin a měla by být v neposlední řadě chutná a lákavá. Měla by poskytnout jak energii, tak ochranné látky, vitaminy a minerály. Je nežádoucí snídat salámy, párky a další uzenářské výrobky, a to i z toho důvodu, že ráno ještě nejsou naplno v našem organismu nastaveny vnitřní mechanismy, které umožňují vypořádat se s případným škodlivým účinkem některých látek v těchto potravinách. Ráno bychom se měli vyhýbat i pití černé kávy. Také pozor na sladké pamlsky. Děti, které snídají sladké limonády a k tomu další sladkosti s vysokým obsahem cukru, dosahují při testech paměti a pozornosti velmi špatné výsledky.

Pro hodnotnou snídani hovoří mnohé:
+ Bylo prokázáno, že osoby, které ráno vynechají snídaně, vykazují větší sklony k nadváze a obezitě. Po analýze skladby jídelníčku různých osob došli vědci k závěru, že lidé, kteří pravidelně snídají, se stravují celkově mnohem zdravěji než ostatní. Osoby, které snídaní opovrhují, mají více tělesného tuku než ti, kteří si snídani dopřávají. Navíc každý, kdo snídá, je hned od rána zásoben dostatkem energie a nemusí se přes den přejídat a dohánět chybějící energii.
+ Děti rodičů, kteří každý den snídají, budou s velkou pravděpodobností v jejich stopách pokračovat. Pokud se správně stravují rodiče, učí k tomu i své děti. Takto vedené děti pak nepřibývají na váze, jsou štíhlejší a zdravější než děti rodičů, kteří pravidelně nesnídají.
+ Podle prováděných výzkumů pravidelné snídaně zlepšují výkonnost, přináší pocit spokojenosti, u žáků a studentů vyvolávají pozitivní přístup k učení, což udržuje potřebnou pozornost pro příjem nových informací a umožňuje dobré zapamatování. Při testech duševních schopností byly nejlepší výsledky zaznamenány u lidí zkoušených do hodiny po snídani.
+ Ti, co vynechávají snídaně, mají v průměru horší výsledky testů zaměřených na pohotovost a poznávací schopnosti a obecně jsou podrážděnější, unavenější a malátnější než lidé, kteří ráno snídají.
+ Osoby, které pravidelně snídají, nevykazují takové sklony k úzkostem a celkově žijí šťastnější a spokojenější život.
(jam)

DODATEK
Studie prokázaly pozitivní souvislost mezi snídáním a délkou života, samozřejmě s přihlédnutím k dalším faktorům. Správná snídaně také snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění, která mohou vést až k infarktu, diabetu nebo rakovině.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2183561
DnesDnes370
VčeraVčera516
Tento týdenTento týden2591
Tento měsícTento měsíc10500

Partnerské weby