I když jsou zrakové svaly jedny z nejmenších na těle, platí pro ně přesto stejná pravidla, jako pro všechny svalové skupiny. Namáhané svaly je třeba protáhnout a tím je regenerovat. Vyzkoušejte sestavu cviků, která má při pravidelném opakování výrazný vliv na zlepšení zraku a jsou dobrou prevencí proti potížím se zrakem - krátkozrakostí, šedému či zelenému zákalu. Před cvičením této sestavy je vhodné nejprve procvičit ramena a krk, zlepšíme tak prokrvení nervů páteře, krku a tím i očí.

Jak na to?
+ Hlavu držte zpříma a střídavě se dívejte nejprve ke stropu, potom k podlaze. Tento pohyb očí několikrát opakujte. Poté se podívejte napravo a nalevo, stočte oči šikmo napravo nahoru a pak napravo dolů. Nakonec otáčejte očima ve směru hodinových ručiček, pak v opačném směru. Poté několikrát za sebou oči co nejvíce zavřete, a pak co nejvíce otevřete. Nakonec nechte oči zavřené, promnete si dlaně, aby se v nich vytvořilo teplo a přiložte je na oči. Pomalu oči otevřete a vnímejte příjemnou tmu a teplo z dlaní.
+ Otevřené oči zavřete dlaněmi (netlačte na oči) a protažení očí docílíte pomalými pohyby očí do krajní polohy s krátkou výdrží. Oční bulvy vytočte nejen do stran, ale i nahoru a dolů. Každou polohu opakujte zhruba desetkrát. Poté pokračujte v pasivní relaxaci při zakrytém zraku alespoň několik minut. Během této doby se snažte uvolnit a myslet na něco příjemného.
+ Dýchejte pomalu a hluboce, při nádechu co nejvíce a několikrát zamrkejte. Při výdechu zavřete oči, uvolněte se a pomalu vypouštějte všechen vzduch. Při práci na počítači je dobré provádět tento cvik co nejčastěji, navíc se nám do mozku dostává více blahodárného kyslíku.
+ Zavřete oči a intenzívně svírejte několik vteřin víčka. Až budete hotoví, dvacetkrát zamrkejte, a celé opakujte pětkrát po sobě.
+ Asi patnáct až dvacet centimetrů od obličeje držte jakýkoliv předmět, třeba tužku a vyberte si nějaký vzdálený předmět, například dveře pokoje. Střídavě zaostřujte na blízký i vzdálený předmět a při tom vždy prostudujte do detailu předmět, který zkoumáte. Tento cvik zlepšuje vidění, zaostřování a podporuje tok živin v očích.
+ Zavřete oči a intenzivně svírejte několik vteřin víčka, potom dvacetkrát zamrkejte. Celé opakujte pětkrát.
(žuk)

Planety radí i varují

Předplaťte si nás

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

1993139
DnesDnes239
VčeraVčera801
Tento týdenTento týden4159
Tento měsícTento měsíc12755

Partnerské weby