Máte pocit, že není ve vašich silách, abyste splnili stanovené pracovní termíny? Trpíte nespavostí, když víte, že nestihnete vyžehlit prádlo, pronásleduje vás žaludeční nevolnost, pokud jste dostali vynadáno od šéfa nebo se nepohodli s kolegou? Každá maličkost vás dokáže vytočit a mnohé, co jste dělali zcela automaticky, vás stojí příliš mnoho námahy? Nejraději byste za sebou zabouchli dveře nebo utápěli bezmoc v alkoholu. Jestliže nevíte, jak mít stres pod kontrolou, možná se vám bude hodit následující desatero:
+ Ne nadarmo se říká, že rozčilovat se znamená ničit si zdraví pro blbost druhých. Možná si myslíte, že nejjednodušší by bylo v zátěžových situacích sáhnout po kouzelné tabletce. Ale není to ten správný krok. Zkuste se zklidnit ještě dřív, než explodujete. Naučte se počítat do deseti a teprve potom reagujte. Když vám stoupá tlak, zhluboka se nadýchněte, bránicové dýchání vám pomůže s momentálním napětím.
+ S úzkostí pomůže cvičení. Snižovat stres se dá velmi účinně pravidelnou fyzickou aktivitou. Není důležité, zda zvolíte plavání, rychlou chůzi, aerobik, tenis, hlavně sportování neodkládejte ani o jediný den a začněte okamžitě.
+ Nekontrolovaný stres má nepochybně vliv na stravovací návyky. Člověk v napětí má sklon se přejídat, nejhorší je kombinace stres a dieta. Pokud prožíváme nedobré období, je lépe zvolit odlehčený jídelníček, snížit spotřebu masa, živočišného tuku, volit lehčí jídla s dostatečným množstvím ovoce a zeleniny. Ideální je jíst alespoň pětkrát denně v menším množství.
+ Jestliže vás něco trápí, štve, máte vztek, dobré je se z toho vykřičet, svoje emoce nějak ventilovat. Důležité je nenadávat, v duchu neklít, ale někde v ústraní si ulevit tím, že do něčeho udeříte, od plic si zakřičíte. I když se vám neuleví, za chvíli se budete muset sami nad sebou pousmát. Je přece nanejvýš komické křičet na celou místnost bez toho, že byste měli posluchače.
+ Odborníci doporučují při permanentním stresu nezapomínat na přísun vitaminů C a B, minerálních látek. Jestliže bojujete se stresem, významným antistresovým prostředkem je hořčík. Jeho nejbohatším zdrojem jsou například mandle, pistácie, arašídy, vlašské ořechy. Vsaďte na banány, sýry, ovesné vločky, petržel, pažitku, datle, celozrnnou rýži, nejrůznější semínka.
+ Pozor na nadměrný příjem alkoholu, kávy nebo cigaret. Snažte se je co nejvíce omezit, neboť v nepřiměřeném množství mohou pocit úzkosti, deprese a nepohody ještě umocňovat. Důležité je dodržovat pitný režim a dbát na celodenní přísun tekutin. Nejlépe vody, minerálních vod, ale i ovocných nebo bylinných čajů. Při pocitech úzkosti, napětí tělo zklidní bylinky, jako jsou heřmánek, meduňka, třezalka.
+ Smějte se, i když k tomu nemáte důvod. Smích dodá novou energii, pozitivně naladí, začnete okolí vnímat z pozitivnější stránky. S dobrou náladou se mnohem snáze přenesete přes špatné období.
+ Velmi léčivý je kvalitní spánek. Pokud máte potíže s usínáním, naučte se uléhat ke spánku a vstávat vždy ve stejný čas, a to i o víkendu. Vyhýbejte se spánku během dne, před spaním konzumaci těžkých jídel, alkoholu. Ale ani prázdný žaludek není pro snadné usínání ideální stav. Čas před spaním by neměl patřit hororům, detektivkám, napínavým příběhům ani hádkám s partnerem.
+ Když je nejhůř, pomůže tabulka čokolády. Ne však mléčné, která v sobě skrývá spoustu kalorií, ale sáhněte po tabulce hořké. Čím vyšší obsah cukru, tím lépe. Díky vysokému obsahu kakaa pomáhá v mozku uvolňovat endorfíny - hormony štěstí.
+ Mezi ideální relaxační cvičení patří jóga a meditace.
(ruch)

RADA SPIRITU
Ukliďte si kolem sebe. Pokud je kolem vás nepořádek, přijdete domů a přivítá vás neumyté nádobí ve dřezu, vrstva prachu na nábytku, nevyžehlené prádlo, stres se ještě znásobuje. Čisto v bytě znamená čisto v duši.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 25 let

Fotografie 0016

Inzerce týdne

Inzerce aktuální týden

 

 

2122925
DnesDnes412
VčeraVčera895
Tento týdenTento týden3285
Tento měsícTento měsíc16418

Partnerské weby