Většina lidí odchází do práce bez snídaně a dohání to kávou a sušenkou. U dětí je absence snídaně spojována s nepozorností, problémem soustředit se a celkově nezájmem o vyučování. Ten, kdo nesnídá, může postrádat energii, bývá podrážděný, některé jedince pobolívá žaludek nebo hlava. Vyplatí se vstát dřív a nasnídat se.
Nejdůležitějším jídlem pro řadu strávníků je oběd. Není dobré dát si dvojitou porci knedlíků a ještě něco na doražení. Po vydatném obědě nastává útlum aktivity organismu. Vhodný je pestrý oběd v rozumném množství a něco malého na odpolední svačinu. Pokud si dopřejeme bohatý oběd, měla by večeře být kaloricky chudá.
Pro ty, co si během dne neudělají čas na oběd, je hlavním jídlem večeře. Pořádná porce večerního jídla je nevhodná i v tom případě, že je méně kalorické. Po celodenním hladovění dochází k přejídání tučnými, často přesolenými nebo přeslazenými jídly. Ani porce ovocných knedlíků z tvarohového těsta s cukrem a máslem není k večeři správná volba. Po bohaté večeři přichází neklidná noc, ranní nechutenství, téměř žádná snídaně a kolotoč špatného stravování se opakuje. Odborníci na výživu podotýkají, že 60 % doporučené denní dávky jídla je snídaně, malá svačina a oběd. V odpoledních hodinách naše aktivita klesá, a proto by se měl snižovat i příjem energie. Po vydatné večeři se přihlásí pálení žáhy, potíže se žlučníkem, s játry nebo slinivkou břišní.
(vít)

DODATEK
Nevhodné stravování má vliv na krevní tlak, zvýšenou hladinu cukru v krvi. Tělu může chybět vápník, železo, draslík, hořčík a některé vitaminy. Ten, kdo nekonzumuje žádné mléčné výrobky, může mít sklon k řídnutí kostní hmoty.

Planety radí i varují

Sleva na předplatné

Předplatné Týdeníku SPIRIT

 

E-Shop

Již čtete 30 let

Fotografie 0016

2277832
DnesDnes367
VčeraVčera576
Tento týdenTento týden2287
Tento měsícTento měsíc10081

Partnerské weby