Obecně je známo, že cvičení mysli a aplikace určitých režimů vědomí pozitivně ovlivňují zdraví. Odborníci se proto snaží zjistit, jak to fyzicky ovlivní

organismus. Jedna ze studií provedená experty z Wisconsinu, Španělska a Francie přinesla mimo jiné fakta o tom, že dochází ke změnám i na molekulární úrovni!
Studie se zabývala účinkem intenzivního cvičení bdělé pozornosti - meditace. Experimentu se účastnily dvě skupiny lidí - skupina zkušených jedinců, kteří meditovali, a skupina netrénovaných lidí, kteří praktikovali tiché nemeditativní aktivity. Na začátku studie se testované geny účastníků obou skupin nijak nelišily. Po osmi hodinách cvičení bdělé pozornosti se u meditujících projevily různé molekulární a genetické odchylky, včetně změněných úrovní mechanismů genetické regulace a snížených úrovní prozánětlivých genů.
Doktor Bruce Lipton tvrdí, že genetické kódy jsou obsažené v jádru buňky a lze je přepsat, když změníme chemické složení krve. Jak ho lze změnit? Naše vnímání se odráží v chemickém složení těla - nervový systém interpretuje okolní prostředí a následně ovládá složení krve. Mysl mění aktivitu genů a vytváří přes 30 druhů produktů každého genu. Díky tomu lze na určité regulační dráze měnit osud vlastních buněk - myšlenkami, případně jejich změnou.
(xar)